THE SIGNIFICANCE OF ECO-LABELS IN TOURISM INDUSTRY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581696" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE SIGNIFICANCE OF ECO-LABELS IN TOURISM INDUSTRY
Popis výsledku v původním jazyce
Eco-labeling is method of environmental performance certification and labeling that is practiced all around the world. An eco-label identifies products or services proven to be environmentally friendly above average within a specific product or service category. The popularity of eco-labels among various entrepreneurs and enterprises is constantly growing. The same applies in tourism, where these labels have been used since the mid-eighties of the twentieth century. Eco-labeling of tourism services has been discussed extensively in the past, but still, there is no final agreement whether eco-certification increases demand for a product or service among the general tourist population. The aim of this paper is to conduct a literature review of empirical studies which have investigated the issue of eco certifications in the context of tourism and identify the main key findings.
Název v anglickém jazyce
THE SIGNIFICANCE OF ECO-LABELS IN TOURISM INDUSTRY
Popis výsledku anglicky
Eco-labeling is method of environmental performance certification and labeling that is practiced all around the world. An eco-label identifies products or services proven to be environmentally friendly above average within a specific product or service category. The popularity of eco-labels among various entrepreneurs and enterprises is constantly growing. The same applies in tourism, where these labels have been used since the mid-eighties of the twentieth century. Eco-labeling of tourism services has been discussed extensively in the past, but still, there is no final agreement whether eco-certification increases demand for a product or service among the general tourist population. The aim of this paper is to conduct a literature review of empirical studies which have investigated the issue of eco certifications in the context of tourism and identify the main key findings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KNOWLEDGE FOR MARKET USE 2017: PEOPLE IN ECONOMICS – DECISIONS, BEHAVIOR AND NORMATIVE MODELS
ISBN
978-80-244-5233-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
483-489
Název nakladatele
Palacký University
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—