Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE SIGNIFICANCE OF ECO-LABELS IN TOURISM INDUSTRY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581696" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581696 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE SIGNIFICANCE OF ECO-LABELS IN TOURISM INDUSTRY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Eco-labeling is method of environmental performance certification and labeling that is practiced all around the world. An eco-label identifies products or services proven to be environmentally friendly above average within a specific product or service category. The popularity of eco-labels among various entrepreneurs and enterprises is constantly growing. The same applies in tourism, where these labels have been used since the mid-eighties of the twentieth century. Eco-labeling of tourism services has been discussed extensively in the past, but still, there is no final agreement whether eco-certification increases demand for a product or service among the general tourist population. The aim of this paper is to conduct a literature review of empirical studies which have investigated the issue of eco certifications in the context of tourism and identify the main key findings.

  • Název v anglickém jazyce

    THE SIGNIFICANCE OF ECO-LABELS IN TOURISM INDUSTRY

  • Popis výsledku anglicky

    Eco-labeling is method of environmental performance certification and labeling that is practiced all around the world. An eco-label identifies products or services proven to be environmentally friendly above average within a specific product or service category. The popularity of eco-labels among various entrepreneurs and enterprises is constantly growing. The same applies in tourism, where these labels have been used since the mid-eighties of the twentieth century. Eco-labeling of tourism services has been discussed extensively in the past, but still, there is no final agreement whether eco-certification increases demand for a product or service among the general tourist population. The aim of this paper is to conduct a literature review of empirical studies which have investigated the issue of eco certifications in the context of tourism and identify the main key findings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWLEDGE FOR MARKET USE 2017: PEOPLE IN ECONOMICS – DECISIONS, BEHAVIOR AND NORMATIVE MODELS

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    483-489

  • Název nakladatele

    Palacký University

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku