Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153974" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153974 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?
Popis výsledku v původním jazyce
Představte si, že máte 12-16 verzí testu, který má "zjišťovat totéž", každou verzi administrujete jiné skupině uchazečů a na výsledcích vašeho srovnání závisí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí uchazeče na vysokou školu. V této situaci tzv. high-stakes testování je kritické, aby všechny verze byly srovnatelně náročné, kvalitní, a aby zároveň předem nedošlo k prozrazení otázek a tím ke zvýhodnění některých uchazečů. Tyto skutečnosti znesnadňují ověření reliability testů dle standardních postupů, autoři proto popisují způsoby a logiku, s jakou přistupovali k analýzám Testu předpokladů ke studiu na FF UP (SPF). Prezentovány jsou srovnání koeficientů vnitřní konzistence a dalších testových parametrů. Nastíněna je také možnost vyvažování různých verzí testupro případ jejich odlišné obtížnosti a možnosti pilotního ověřování testových položek.
Název v anglickém jazyce
How to assess/ensure the reliability of different versions of learning potential tests?
Popis výsledku anglicky
Imagine you have 12-16 test versions that are supposed to "measure the same thing", each version administrated to a different group of applicants and the results of your comparison decide whether the applicant will be granted admission for university studies. In this so called high-stakes testing situation, it is critical that all the versions are equally difficult, of sufficient quality, and that none of the test items are revealed beforehand, because this could be an advantage for some of the applicants. These facts make the test reliability assessment according to standard procedures rather difficult; therefore, the authors describe the ways and logic they followed while analyzing the reliability of SPFs. Comparisons of internal consistency coefficient and other test parameters are presented. Besides that, possible methods of test equating (in case their difficulty varies) and pilot testing of the items are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE 2015. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.
ISBN
978-80-244-4694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
38-47
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—