Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33153974" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33153974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak z(a)jistit reliabilitu verzí testů studijních předpokladů?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Představte si, že máte 12-16 verzí testu, který má "zjišťovat totéž", každou verzi administrujete jiné skupině uchazečů a na výsledcích vašeho srovnání závisí rozhodnutí o přijetí či nepřijetí uchazeče na vysokou školu. V této situaci tzv. high-stakes testování je kritické, aby všechny verze byly srovnatelně náročné, kvalitní, a aby zároveň předem nedošlo k prozrazení otázek a tím ke zvýhodnění některých uchazečů. Tyto skutečnosti znesnadňují ověření reliability testů dle standardních postupů, autoři proto popisují způsoby a logiku, s jakou přistupovali k analýzám Testu předpokladů ke studiu na FF UP (SPF). Prezentovány jsou srovnání koeficientů vnitřní konzistence a dalších testových parametrů. Nastíněna je také možnost vyvažování různých verzí testupro případ jejich odlišné obtížnosti a možnosti pilotního ověřování testových položek.

  • Název v anglickém jazyce

    How to assess/ensure the reliability of different versions of learning potential tests?

  • Popis výsledku anglicky

    Imagine you have 12-16 test versions that are supposed to "measure the same thing", each version administrated to a different group of applicants and the results of your comparison decide whether the applicant will be granted admission for university studies. In this so called high-stakes testing situation, it is critical that all the versions are equally difficult, of sufficient quality, and that none of the test items are revealed beforehand, because this could be an advantage for some of the applicants. These facts make the test reliability assessment according to standard procedures rather difficult; therefore, the authors describe the ways and logic they followed while analyzing the reliability of SPFs. Comparisons of internal consistency coefficient and other test parameters are presented. Besides that, possible methods of test equating (in case their difficulty varies) and pilot testing of the items are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD EXISTENCE 2015. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. Sborník odborných příspěvků.

  • ISBN

    978-80-244-4694-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku