Reliabilita testů SPF a potíže s jejím ověřováním
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153271" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153271 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/" target="_blank" >http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reliabilita testů SPF a potíže s jejím ověřováním
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola je zaměřena na problematiku reliability Testů předpokladů ke studiu na FF UP (SPF), jednak z pohledu vnitřní konzistence, jednak z hlediska srovnatelnosti paralelních a párových verzí testů (obsahujících stejné položky, pouze v jiném pořadí a sjiným označením distraktorů). Podmínky administrace testů SPF v rámci logistiky přijímacího řízení znesnadňují ověření reliability testů dle standardních postupů, autoři proto popisují způsoby a logiku, s jakou k analýzám přistupovali. Prezentována jsousrovnání koeficientů vnitřní konzistence (Cronbachova alfa, split-half reliabilita testových verzí) a dalších testových parametrů. Nastíněna je také možnost ekvipercentilového vyvažování různých verzí testu pro případ jejich odlišné obtížnosti.
Název v anglickém jazyce
Reliability of the SPF tests and the difficulties with its analysis
Popis výsledku anglicky
The chapter presents the issues connected with the reliability of the Learning potential tests for FF UP (SPF) from the view of internal consistency on one hand and the comparability of parallel and pair-versions (containing the same items, only in different order and with different order of the distractors) of the test on the other hand. The SPF administration conditions and the logistic of the admission process make the reliability analysis based on standard procedures rather difficult, therefore theauthors present the logic and approach they took while analyzing the tests. Comparisons of internal consistency coefficients (Cronbach's alpha, split-half reliability of different test versions) and other test parameters are shown. The possibility of test versions equating - in case of their varying difficulty - based on the equipercentile method is also discussed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tvorba, administrace a analýza testů studijních předpokladů
ISBN
978-80-244-4415-4
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
105-120
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—