Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Položková analýza testů SPF

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153270" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153270 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/" target="_blank" >http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Položková analýza testů SPF

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje položkové analýze testů SPF a zkušenostem získaným z tvorby položek. Představeny jsou principy položkové analýzy na základě klasické testové teorie i teorie odpovědi na položku (item response theory) a parametry ukazující na kvalitu testových položek. Pomocí vybraných verzí SPF a konkrétních příkladů položek jsou ilustrovány časté chyby při tvorbě testů studijních předpokladů i problémy při vyrovnávání různých položek a verzí co do obtížnosti a kvality distraktorů. Kapitola obsahuje doporučení k tvorbě testových úloh typu multiple-choice ve formátu single best answer (SBA) na základě tvůrčí praxe a evaluace testů SPF v letech 2011?2013.

  • Název v anglickém jazyce

    Item analysis of SPF tests

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the item analysis of the SPF tests and the experience gained from item writing. The principles of item analysis based on classical test theory as well as on item response theory and the respective parameters of item quality are presented. On the example of different SPF versions and items, common mistakes in item writing for learning potential tests are shown, as well as the issues with test item and versions equating, considering the item difficulty and distractor quality. The chapter contains recommendations for multiple-choice, single best answer (SBA) test item writing, based on the experience and evaluation of the SPF tests from 2011-2013.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tvorba, administrace a analýza testů studijních předpokladů

  • ISBN

    978-80-244-4415-4

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    74-104

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly