Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obsahová validita testů SPF 2011-2013

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153268" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/" target="_blank" >http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obsahová validita testů SPF 2011-2013

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je nastínit problematiku konstruktu "studijních předpokladů", a to jednak z pohledu dosavadních výzkumů, jednak z hlediska praktické konstrukce testů. Na příkladu explorační faktorové analýzy testů SPF z let 2011-2013 ilustrujeme obtížnostzachování teoretické dimenzionality testů studijních předpokladů. Ukazuje se, že jednotlivé položky může sytit větší množství faktorů, což lze vnímat v souvislosti s implicitními dovednostmi potřebnými k vyřešení dané položky. Zároveň prezentujeme výsledky zpětnovazebného dotazníkového šetření mezi uchazeči o studium na FF UP z let 2013 a 2014 stran jejich představ o studijních předpokladech a hodnocení obtížnosti testů SPF. Navzdory očekávání je test hodnocen jako přiměřeně obtížný, ačkoliv ani samotní uchazeči se mnohdy v definici "studijních předpokladů" neshodnou.

  • Název v anglickém jazyce

    Content validity of SPF tests 2011-2013

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the chapter is to present the issues connected to the "scholastic aptitude" construct from the view of current research on one hand and practical test construction on the other hand. With the example of an explorational factor analysis ofthe SPF tests from 2011-2013, we illustrate the difficulty to maintain the theoretical dimensionality of a learning potential test. We show that each item could load on more factors, probably depending on the skills needed to solve the task. We also present the results of a feedback survey among the FF UP applicants in 2013 and 2014 concerning their concepts of "scholastic aptitude" and their evaluation of the SPF difficulty. Despite the expectations, the test is considered by the applicants to be moderately difficult, although neither the applicants themselves have a unified definition of "scholastic aptitude".

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tvorba, administrace a analýza testů studijních předpokladů

  • ISBN

    978-80-244-4415-4

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    54-73

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly