Obsahová validita testů SPF 2011-2013
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33153268" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33153268 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/" target="_blank" >http://flexibooks.cz/tvorba-a-administrace-testu-studijnich-predpokladu-na-ff-up/d-73037/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obsahová validita testů SPF 2011-2013
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly je nastínit problematiku konstruktu "studijních předpokladů", a to jednak z pohledu dosavadních výzkumů, jednak z hlediska praktické konstrukce testů. Na příkladu explorační faktorové analýzy testů SPF z let 2011-2013 ilustrujeme obtížnostzachování teoretické dimenzionality testů studijních předpokladů. Ukazuje se, že jednotlivé položky může sytit větší množství faktorů, což lze vnímat v souvislosti s implicitními dovednostmi potřebnými k vyřešení dané položky. Zároveň prezentujeme výsledky zpětnovazebného dotazníkového šetření mezi uchazeči o studium na FF UP z let 2013 a 2014 stran jejich představ o studijních předpokladech a hodnocení obtížnosti testů SPF. Navzdory očekávání je test hodnocen jako přiměřeně obtížný, ačkoliv ani samotní uchazeči se mnohdy v definici "studijních předpokladů" neshodnou.
Název v anglickém jazyce
Content validity of SPF tests 2011-2013
Popis výsledku anglicky
The purpose of the chapter is to present the issues connected to the "scholastic aptitude" construct from the view of current research on one hand and practical test construction on the other hand. With the example of an explorational factor analysis ofthe SPF tests from 2011-2013, we illustrate the difficulty to maintain the theoretical dimensionality of a learning potential test. We show that each item could load on more factors, probably depending on the skills needed to solve the task. We also present the results of a feedback survey among the FF UP applicants in 2013 and 2014 concerning their concepts of "scholastic aptitude" and their evaluation of the SPF difficulty. Despite the expectations, the test is considered by the applicants to be moderately difficult, although neither the applicants themselves have a unified definition of "scholastic aptitude".
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tvorba, administrace a analýza testů studijních předpokladů
ISBN
978-80-244-4415-4
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
54-73
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—