Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změna sebehodnocení u žáků druhého stupně posuzovaná na základě Rosenbergovy škály sebehodnocení (RŠS )

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154157" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změna sebehodnocení u žáků druhého stupně posuzovaná na základě Rosenbergovy škály sebehodnocení (RŠS )

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sebehodnocení je jedna z komponent našeho celkového sebepojetí. Jedná se o osobnostní charakteristiku, která vypovídá o vlastní sebeúctě, sebepřijetí anebo o respektu k sobě samému. Příspěvek se zaměřuje na objasnění úrovně sebehodnocení a na jeho změnyv odstupu 13 měsíců u žáků druhého stupně základní školy. V práci je obsažen teoretický podklad sebehodnocení včetně vlivů na něj působících. V průběhu adolescence dochází k značnému výkyvu této osobnostní charakteristiky. Ve výzkumné části jsou uvedenéhodnoty, které dokládají, jak se úroveň sebehodnocení odlišuje s 13měsíčním odstupem, a to jak z hlediska pohlaví, tak z pohledu jednotlivých věkových kohort. Příspěvek je v první části zaměřen na deskripci sebehodnocení. Nástroj, který byl zvolený, k posouzení této osobnostní charakteristiky je Rosenbergova škála sebehodnocení. V druhé části práce je charakterizována metodologie výzkumu, výsledky z testového a retestového šetření včetně diskuze daných zjištění. Do prvního šetření bylo z

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in self-estee m of pupils assessed Changes in self-esteem of pupils assessed by Rosenberg Self-esteem scale (RSES)

  • Popis výsledku anglicky

    Self-esteem is one of the components of our overall self-concept . It is a personality trait that reflects our own self-worth , self-acceptance and the respect for oneself. The contribution focuses on clarifying the level of self esteem and its changes in distance 13 months for pupils of the second grade of elementary school. In the work is included the theoretical base of self esteem and effects on it affecting. In the course of adolescence is a significant deviation of this personality characteristics. In the research section are listed the values that show the level of self esteem with the 13 months interval (the results are for gender and age cohorts). The first part of the contribution is focused on the description of self esteem. It was measuredby the Rosenberg self esteem scale. The second part is a methodology of the survey. This part also includes the results of the test and retest investigation and discussion of the findings. The first measurement included 4074 respondents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ČESKO-SLOVENSKÁ PSYCHOLOGICKÁ KONFERENCE (NEJEN) PRO DOKTORANDY A O DOKTORANDECH; Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-4694-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    229-235

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku