Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní psychometrické vlastnosti dotazníku agresivity Busse a Perryho u žáků ve věku 11 až 15 let

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154173" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20V/phdexistence_web.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20V/phdexistence_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní psychometrické vlastnosti dotazníku agresivity Busse a Perryho u žáků ve věku 11 až 15 let

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentace výsledků dotazníkového šetření o rizikovém chování žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich osobnostním charakteristikám se zaměřením na agresivní tendence a projevy. Agresivita je výrazným rizikovým faktorem, který může mít různé zdroje, jednak osobnostní (např. impulsivita), tak i situační (reakce na frustraci). Velkou roli hraje i to, jakým směrem dané agresivní projevy jsou mířeny. Testování proběhlo na vybraném školském zařízení ve dvou fázích (květen 2013 a červen 2014).Testová baterie obsahovala mimo jiné nástroje také zmíněný Dotazník agresivity Busse a Perryho (Skopal & Dolejš, 2013; Buss & Perry, 1992), který obsahuje čtyři subškály (verbální agresivita, fyzická agresivita, hněv, hostilita). Tento dotazník jsme převedli do našeho prostředí s cílem vytvoření české standardizované verze dotazníku. Příspěvek bude zaměřen na hlavní vztahy mezi vybranými faktory použitých nástrojů v souvislosti s jednotlivými složkami agresivity a především jeho základní

  • Název v anglickém jazyce

    Basic psychometric properties of the Buss & Perry aggression questionnaire among pupils aged 11 to 15 years

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the results of a questionnaire survey of risk behavior of 2nd grade elementary school in relation to their personality characteristics, focusing on aggressive tendencies and manifestations. Aggression is a significantrisk factor, which may have different sources, partly personality (e.g. impulsivity) and situational (reaction to frustration). Aggression plays a big role which has various directions and manifestations and aiming. Testing took place on one chosen school facility in two phases (May 2013 and June 2014). The test battery included, inter alia, the tool also mentioned, The Buss & Perry Aggression Questionnaire (Skopal & Dolejš, 2013; Buss & Perry, 1992), which contains four subscales (verbal aggression, physical aggression, anger, hostility). We transferred this questionnaire to our environment in order to create a Czech version of the questionnaire. The contribution will be focused on the main relationships between selected factors of the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 2015: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech - Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-4694-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    236-244

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku