Základní psychometrické vlastnosti dotazníku agresivity Busse a Perryho u žáků ve věku 11 až 15 let
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154173" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20V/phdexistence_web.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PHD%20V/phdexistence_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní psychometrické vlastnosti dotazníku agresivity Busse a Perryho u žáků ve věku 11 až 15 let
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentace výsledků dotazníkového šetření o rizikovém chování žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich osobnostním charakteristikám se zaměřením na agresivní tendence a projevy. Agresivita je výrazným rizikovým faktorem, který může mít různé zdroje, jednak osobnostní (např. impulsivita), tak i situační (reakce na frustraci). Velkou roli hraje i to, jakým směrem dané agresivní projevy jsou mířeny. Testování proběhlo na vybraném školském zařízení ve dvou fázích (květen 2013 a červen 2014).Testová baterie obsahovala mimo jiné nástroje také zmíněný Dotazník agresivity Busse a Perryho (Skopal & Dolejš, 2013; Buss & Perry, 1992), který obsahuje čtyři subškály (verbální agresivita, fyzická agresivita, hněv, hostilita). Tento dotazník jsme převedli do našeho prostředí s cílem vytvoření české standardizované verze dotazníku. Příspěvek bude zaměřen na hlavní vztahy mezi vybranými faktory použitých nástrojů v souvislosti s jednotlivými složkami agresivity a především jeho základní
Název v anglickém jazyce
Basic psychometric properties of the Buss & Perry aggression questionnaire among pupils aged 11 to 15 years
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present the results of a questionnaire survey of risk behavior of 2nd grade elementary school in relation to their personality characteristics, focusing on aggressive tendencies and manifestations. Aggression is a significantrisk factor, which may have different sources, partly personality (e.g. impulsivity) and situational (reaction to frustration). Aggression plays a big role which has various directions and manifestations and aiming. Testing took place on one chosen school facility in two phases (May 2013 and June 2014). The test battery included, inter alia, the tool also mentioned, The Buss & Perry Aggression Questionnaire (Skopal & Dolejš, 2013; Buss & Perry, 1992), which contains four subscales (verbal aggression, physical aggression, anger, hostility). We transferred this questionnaire to our environment in order to create a Czech version of the questionnaire. The contribution will be focused on the main relationships between selected factors of the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 2015: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech - Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-4694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
236-244
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—