Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897136" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/05/02_skoda_doulik_svobodova_ssf_1_22.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/05/02_skoda_doulik_svobodova_ssf_1_22.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.1.19-30" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.1.19-30</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumného příspěvku je zjistit, zda míra agresivního chování jedince má vliv na školní klima třídy. Použit je kvantitativní metodologický design, který hodnotí vliv míry fyzické a verbální agresivity, hostility a vzteku na základní aspekty utvářející klima třídy: vztahy mezi spolužáky a jejich spolupráci, vnímání učitele jako zdroj opory a osoby s rovným přístupem, přenosem naučeného mezi školou a rodinou, preferováním soutěžení a vnímání dění během přestávek. Provedeno bylo dotazníkové šetření u celkem 205 respondentů na 2. stupni vybraných základní školy. Realizováno bylo ve školním roce 2020/2021. Použity byly standardizované výzkumné nástroje ? česká verze dotazníku Buss and Perry aggression questionnaire a dotazník Klima školní třídy (Mareš, Ježek). Získaná data jsou vyhodnocena a statisticky zpracována.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of student?s aggressivity rate to school classroom climate

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of research paper is to find out if aggressive behaviour rate of individuals is influential in classroom climate. For this purpose, we are going to use quantitative research, that evaluates higher and lower rate of physical and verbal aggressivity, hostility and rage to the fundamental aspects creating classroom climate: e.g. relations among classmates, viewing of teacher as a source of support and persons with equal access as well, transfer of learning between school and family, preference for competition and events perception during time breaks at school. The questionnaire research has been accomplished with 205 elementary school respondents in total, realised in 2020/2021. There have been used standardized tools ? czech verzion of The Buss and Perry Aggression Questionnaire and Classroom climate questionnaire (Mareš, Ježek). The questionnaires data are evaluated and statistically processed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    19-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus