Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897136" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/05/02_skoda_doulik_svobodova_ssf_1_22.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/05/02_skoda_doulik_svobodova_ssf_1_22.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.1.19-30" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.1.19-30</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumného příspěvku je zjistit, zda míra agresivního chování jedince má vliv na školní klima třídy. Použit je kvantitativní metodologický design, který hodnotí vliv míry fyzické a verbální agresivity, hostility a vzteku na základní aspekty utvářející klima třídy: vztahy mezi spolužáky a jejich spolupráci, vnímání učitele jako zdroj opory a osoby s rovným přístupem, přenosem naučeného mezi školou a rodinou, preferováním soutěžení a vnímání dění během přestávek. Provedeno bylo dotazníkové šetření u celkem 205 respondentů na 2. stupni vybraných základní školy. Realizováno bylo ve školním roce 2020/2021. Použity byly standardizované výzkumné nástroje ? česká verze dotazníku Buss and Perry aggression questionnaire a dotazník Klima školní třídy (Mareš, Ježek). Získaná data jsou vyhodnocena a statisticky zpracována.
Název v anglickém jazyce
Influence of student?s aggressivity rate to school classroom climate
Popis výsledku anglicky
The aim of research paper is to find out if aggressive behaviour rate of individuals is influential in classroom climate. For this purpose, we are going to use quantitative research, that evaluates higher and lower rate of physical and verbal aggressivity, hostility and rage to the fundamental aspects creating classroom climate: e.g. relations among classmates, viewing of teacher as a source of support and persons with equal access as well, transfer of learning between school and family, preference for competition and events perception during time breaks at school. The questionnaire research has been accomplished with 205 elementary school respondents in total, realised in 2020/2021. There have been used standardized tools ? czech verzion of The Buss and Perry Aggression Questionnaire and Classroom climate questionnaire (Mareš, Ježek). The questionnaires data are evaluated and statistically processed.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
19-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—