Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVALUATION OF CLASSROOM CLIMATE IN SECONDARY EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00051016" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00051016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EVALUATION OF CLASSROOM CLIMATE IN SECONDARY EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evaluation of classroom climate in secondary education is important for understanding healthy life style, which can be influenced by the school itself since it evaluates the classroom as a studying environment both for the classroom and the teacher. Essence of the classroom climate evaluation is based on evaluating answers of the environment attendants themselves. These answers, obtained mainly by using special questionnaires and evaluating scales, should reflect how attendants (e.g. students) experience, perceive and view the climate they are educated in.

  • Název v anglickém jazyce

    EVLUATION OF CLASSROOM CLIMATE IN SECONDARY EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Evaluation of classroom climate in secondary education is important for understanding healthy life style, which can be influenced by the school itself since it evaluates the classroom as a studying environment both for the classroom and the teacher. Essence of the classroom climate evaluation is based on evaluating answers of the environment attendants themselves. These answers, obtained mainly by using special questionnaires and evaluating scales, should reflect how attendants (e.g. students) experience, perceive and view the climate they are educated in.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SOCIAL AND HEALTH ASPECTS OF HEALTH EDUCATION

  • ISBN

    978-80-7392-043-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    150-163

  • Název nakladatele

    MSD

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku