Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Primary school teachers’ perception of the classroom climate: creating and influencing it

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902162" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://file:///C:/Users/gmikesova/Downloads/erie2020-conference-proceedings%20(1).pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/gmikesova/Downloads/erie2020-conference-proceedings%20(1).pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Primary school teachers’ perception of the classroom climate: creating and influencing it

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Anotace AJ The presented paper provides results obtained from two research projects realized under the aegis of the Grant Agency of South Bohemia University in České Budějovice (Preparedness of students and graduates of the Faculty of Education of the South Bohemia University on solving behaviour issues of pupils, and School – a threat or a chance for vulnerable individuals?) The aim of the partial research realized within the two projects was to evaluate primary school teachers’ perception of the classroom climate, and the way that they influence this climate through various teaching methods and strategies. Selected participant teachers answered questions related to the climate in their current classrooms. Their answers were compared to data obtained from the questionnaire “Naše třída” (Our Class). Overall, the research provided data from six questionnairebased surveys of “Naše třída” in primary school classes and six interviews with the tutors of tested classes.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary school teachers’ perception of the classroom climate: creating and influencing it

  • Popis výsledku anglicky

    Anotace AJ The presented paper provides results obtained from two research projects realized under the aegis of the Grant Agency of South Bohemia University in České Budějovice (Preparedness of students and graduates of the Faculty of Education of the South Bohemia University on solving behaviour issues of pupils, and School – a threat or a chance for vulnerable individuals?) The aim of the partial research realized within the two projects was to evaluate primary school teachers’ perception of the classroom climate, and the way that they influence this climate through various teaching methods and strategies. Selected participant teachers answered questions related to the climate in their current classrooms. Their answers were compared to data obtained from the questionnaire “Naše třída” (Our Class). Overall, the research provided data from six questionnairebased surveys of “Naše třída” in primary school classes and six interviews with the tutors of tested classes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    196-203

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617029800026