Primary school teachers’ perception of the classroom climate: creating and influencing it
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43902162" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43902162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://file:///C:/Users/gmikesova/Downloads/erie2020-conference-proceedings%20(1).pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/gmikesova/Downloads/erie2020-conference-proceedings%20(1).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Primary school teachers’ perception of the classroom climate: creating and influencing it
Popis výsledku v původním jazyce
Anotace AJ The presented paper provides results obtained from two research projects realized under the aegis of the Grant Agency of South Bohemia University in České Budějovice (Preparedness of students and graduates of the Faculty of Education of the South Bohemia University on solving behaviour issues of pupils, and School – a threat or a chance for vulnerable individuals?) The aim of the partial research realized within the two projects was to evaluate primary school teachers’ perception of the classroom climate, and the way that they influence this climate through various teaching methods and strategies. Selected participant teachers answered questions related to the climate in their current classrooms. Their answers were compared to data obtained from the questionnaire “Naše třída” (Our Class). Overall, the research provided data from six questionnairebased surveys of “Naše třída” in primary school classes and six interviews with the tutors of tested classes.
Název v anglickém jazyce
Primary school teachers’ perception of the classroom climate: creating and influencing it
Popis výsledku anglicky
Anotace AJ The presented paper provides results obtained from two research projects realized under the aegis of the Grant Agency of South Bohemia University in České Budějovice (Preparedness of students and graduates of the Faculty of Education of the South Bohemia University on solving behaviour issues of pupils, and School – a threat or a chance for vulnerable individuals?) The aim of the partial research realized within the two projects was to evaluate primary school teachers’ perception of the classroom climate, and the way that they influence this climate through various teaching methods and strategies. Selected participant teachers answered questions related to the climate in their current classrooms. Their answers were compared to data obtained from the questionnaire “Naše třída” (Our Class). Overall, the research provided data from six questionnairebased surveys of “Naše třída” in primary school classes and six interviews with the tutors of tested classes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020
ISBN
978-80-213-3022-1
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
196-203
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
4. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000617029800026