Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevention of risk behavior at the 1st level of elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43896291" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43896291 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prevention of risk behavior at the 1st level of elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to introduce theoretical perspectives on the topic of school prevention and to present research results within this area. The text of this paper describes the influences on the risk behaviour of children, experience with risk behavior prevention, the occurrence of risk behaviour and how these problems are perceived by teachers who are in the position of prevention methodologists. The paper is based on partial results of the project Readiness of Students? and Fresh Graduates? from the Faculty of Education, University of South Bohemia, to Solve Educational Problems of Pupils, and on the research aimed at the implementation of primary prevention at primary and lower secondary schools. The data were collected from 110 teachers, out of which 40 were primary school teachers, and 70 were in the position of the prevention methodologist in different primary and lower secondary schools in the South Bohemian region.

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of risk behavior at the 1st level of elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to introduce theoretical perspectives on the topic of school prevention and to present research results within this area. The text of this paper describes the influences on the risk behaviour of children, experience with risk behavior prevention, the occurrence of risk behaviour and how these problems are perceived by teachers who are in the position of prevention methodologists. The paper is based on partial results of the project Readiness of Students? and Fresh Graduates? from the Faculty of Education, University of South Bohemia, to Solve Educational Problems of Pupils, and on the research aimed at the implementation of primary prevention at primary and lower secondary schools. The data were collected from 110 teachers, out of which 40 were primary school teachers, and 70 were in the position of the prevention methodologist in different primary and lower secondary schools in the South Bohemian region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    337-346

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600042