Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bariéry implementace primární prevence rizikového chování ve škole – příležitost pro sociálního pedagoga?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905601" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905601 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bariéry implementace primární prevence rizikového chování ve škole – příležitost pro sociálního pedagoga?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek reflektuje podmínky, ve kterých se na českých základních školách realizuje školní prevence. Prostředí školy je obecně ideálním místem pro systematické výchovné a preventivní působení. Ve vztahu k legislativě i metodikám nadřízených orgánů je to i důležitý úkol, který má být ve škole realizován. Pro vytvoření podmínek pro prevenci ve škole je zavedena specializovaná učitelská role – školní metodik prevence. Ten je začleněn do tzv. školního poradenského pracoviště a má za úkol kooperovat a koordinovat preventivní programy napříč školou. Text připomíná některé výsledky výzkumu, který mapoval problémy, které výkon pozice metodika charakterizují. Mnohé z nich naznačují prostor, který by v rámci prevence ve škole mohl efektivně využívat sociální pedagog.

  • Název v anglickém jazyce

    Barriers to the implementation of primary prevention of risky behavior in school - an opportunity for the social pedagogue?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reflects the conditions in which school prevention is implemented in Czech primary schools. The school environment is generally an ideal place for systematic educational and preventive action. In relation to the legislation and the methodologies of the superior authorities, it is also an important task to be implemented in the school. In order to create the conditions for prevention at school, a specialized teacher&apos;s role - the school prevention methodologist - has been introduced. This is integrated into the so-called school counseling office and has the task of cooperating and coordinating preventive programs across the school. The text recalls some of the results of research that mapped the problems that characterize the performance of the position of methodologist. Many of them indicate a space that could be used effectively by a social pedagogue as part of school prevention.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Socialia 2022 Sociálna pedagogika v meniacej sa spoločnosti

  • ISBN

    978-80-557-2012-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "205 "- 209

  • Název nakladatele

    Belianum

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    13. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku