Bariéry implementace primární prevence rizikového chování ve škole – příležitost pro sociálního pedagoga?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905601" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905601 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bariéry implementace primární prevence rizikového chování ve škole – příležitost pro sociálního pedagoga?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek reflektuje podmínky, ve kterých se na českých základních školách realizuje školní prevence. Prostředí školy je obecně ideálním místem pro systematické výchovné a preventivní působení. Ve vztahu k legislativě i metodikám nadřízených orgánů je to i důležitý úkol, který má být ve škole realizován. Pro vytvoření podmínek pro prevenci ve škole je zavedena specializovaná učitelská role – školní metodik prevence. Ten je začleněn do tzv. školního poradenského pracoviště a má za úkol kooperovat a koordinovat preventivní programy napříč školou. Text připomíná některé výsledky výzkumu, který mapoval problémy, které výkon pozice metodika charakterizují. Mnohé z nich naznačují prostor, který by v rámci prevence ve škole mohl efektivně využívat sociální pedagog.
Název v anglickém jazyce
Barriers to the implementation of primary prevention of risky behavior in school - an opportunity for the social pedagogue?
Popis výsledku anglicky
The paper reflects the conditions in which school prevention is implemented in Czech primary schools. The school environment is generally an ideal place for systematic educational and preventive action. In relation to the legislation and the methodologies of the superior authorities, it is also an important task to be implemented in the school. In order to create the conditions for prevention at school, a specialized teacher's role - the school prevention methodologist - has been introduced. This is integrated into the so-called school counseling office and has the task of cooperating and coordinating preventive programs across the school. The text recalls some of the results of research that mapped the problems that characterize the performance of the position of methodologist. Many of them indicate a space that could be used effectively by a social pedagogue as part of school prevention.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Socialia 2022 Sociálna pedagogika v meniacej sa spoločnosti
ISBN
978-80-557-2012-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"205 "- 209
Název nakladatele
Belianum
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
13. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—