Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of Primary Prevention in Primary and Secondary Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891314" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0774" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0774</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0774" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.0774</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of Primary Prevention in Primary and Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is aimed at examining the role of primary and secondary schools in the implementation of prevention programs. It also targets to reflect on the perception of the role of teachers in educational and preventative work. The authors of the paper analyze the issues of primary school prevention in terms of how teachers design and structure school prevention programs, what is the content and methodology of delivery of these programs. The text contains the result of a combined research, based on the results of a content analysis of 30 school prevention programs, 15 interviews and a questionnaire survey ( N = 95 ) with teachers who occupy a special position of a school-based prevention methodologist. The results of the analysis should be food for thought about the overall level of prevention work in schools, and they should also reflect on school's authority within these special educational activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Primary Prevention in Primary and Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at examining the role of primary and secondary schools in the implementation of prevention programs. It also targets to reflect on the perception of the role of teachers in educational and preventative work. The authors of the paper analyze the issues of primary school prevention in terms of how teachers design and structure school prevention programs, what is the content and methodology of delivery of these programs. The text contains the result of a combined research, based on the results of a content analysis of 30 school prevention programs, 15 interviews and a questionnaire survey ( N = 95 ) with teachers who occupy a special position of a school-based prevention methodologist. The results of the analysis should be food for thought about the overall level of prevention work in schools, and they should also reflect on school's authority within these special educational activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "7739 ? 7746"

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville (Spain)

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku