Malíř Giovanni Carlone na Moravě. Stará Voda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154542" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Malíř Giovanni Carlone na Moravě. Stará Voda
Popis výsledku v původním jazyce
Dnes devastovaný kostel sv. Jakuba Většího a sv. Anny ve Staré Vodě ve vojenském újezdu Libavá náležel v době svého vzniku na konci 17. století k nejdůležitějším poutním místům olomoucké diecéze. Za stavbou nového kostela stál v letech 1682-1688 kníže-biskup Karel II. z Liechtentesteinu-Castelcorna (1624-1695), který se na vzniku poutního areálu podílel jako mecenáš a objednavatel výzdoby. Zásadní podíl na podobě kostela a dekoraci jeho interiérů, jejichž starší podoba je nám dnes známa pouze prostřednictvím archiválií a fotodokumentace, nesli umělci z oblasti lombardských jezer. Architektonické plány pocházejí z ruky císařského architekta Giovanniho Pietra Tencally (1629-1702) z Bissone, kamenické a sochařské práce realizoval Andrea Aglio (kolem 1650-1698) z Arza, štuky vytvořili Matteo Rezzi a křestním jménem neuvedený člen rodiny Fontanů z Chiassa. Studium malířské výzdoby kostela ve Staré Vodě, které je hlavním námětem článku, obohatilo seznam známých freskařů pracujících v 17. sto
Název v anglickém jazyce
Painter Giovanni Carlone in Moravia: Stará Voda
Popis výsledku anglicky
The now run-down Church of St James the Great and St Anne, located in what used to be the village Stará Voda in what is today Libavá Military Training Area, was in the late 17th century one of the most important pilgrimage sites in the Olomouc diocese. The figure behind the construction of the new church 1682-1688 was prince-bishop Karl II von Liechtenstein-Castelcorn (1624-1695) who commissioned and sponsored the church's decorative work. The look of the church and its interior decorations, the earlierappearance of which is now known only from archive materials and photographs, were largely the work of artists from the lake region in Lombardy and Ticino. The architectural plans were created by imperial architect Giovanni Pietro Tencalla (1629-1702) of Bissone, the stonework and sculpture was done by Andrea Aglio (circa 1650-1698) of Arzo, the stucco work was by Matteo Rezzi and by a member of the Fontana family of Chiasso whose first name is not given. A study of the church's painted
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP409%2F12%2FP302" target="_blank" >GPP409/12/P302: Ticinští umělci na Moravě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Umění
ISSN
0049-5123
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
63
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
"289-306"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—