Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Winter course experience: Towards a wider understanding of a dramaturgy approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155067" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155067 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/15:33155067 RIV/61989592:15510/15:33155067

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.gymnica.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=gym&raid=25&type=fin&ver=3" target="_blank" >http://www.gymnica.upol.cz/getrevsrc.php?identification=public&mag=gym&raid=25&type=fin&ver=3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ag.2015.020" target="_blank" >10.5507/ag.2015.020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Winter course experience: Towards a wider understanding of a dramaturgy approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background: Dramaturgy is a specific method of course design and conduct used in experiential education in the Czech Republic. However, little is known about how the application of dramaturgy affects participants in experiential education. This paper explores dramaturgy in a winter expeditionary course organized by Vacation School Lipnice and participants' experience. Objective: Firstly, to explicate how the dramaturgy was used to design and conduct a winter expeditionary course by Vacation School Lipnice. Secondly, to explore the participants' experience. Methods: Content analysis was employed, using data from twelve unstructured interviews made with the course participants. Results: Four main themes representing participants' experience emerged fromthe interviews: a) inner self-experience, reflecting on life; b) relationships with others; c) nature; and d) embodiment and physical demands. These four underlying aspects have turned out to be relevant to the course dramaturgy in a numb

  • Název v anglickém jazyce

    Winter course experience: Towards a wider understanding of a dramaturgy approach

  • Popis výsledku anglicky

    Background: Dramaturgy is a specific method of course design and conduct used in experiential education in the Czech Republic. However, little is known about how the application of dramaturgy affects participants in experiential education. This paper explores dramaturgy in a winter expeditionary course organized by Vacation School Lipnice and participants' experience. Objective: Firstly, to explicate how the dramaturgy was used to design and conduct a winter expeditionary course by Vacation School Lipnice. Secondly, to explore the participants' experience. Methods: Content analysis was employed, using data from twelve unstructured interviews made with the course participants. Results: Four main themes representing participants' experience emerged fromthe interviews: a) inner self-experience, reflecting on life; b) relationships with others; c) nature; and d) embodiment and physical demands. These four underlying aspects have turned out to be relevant to the course dramaturgy in a numb

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Gymnica

  • ISSN

    2336-4912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    167-176

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus