Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experiential pedagogy in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F20%3A73595545" target="_blank" >RIV/61989592:15510/20:73595545 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/20:10400685

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333175431" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333175431</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experiential pedagogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Specific historical conditions and various political arrangements in the central European country Czech Republic led to a distinctive version of experiential pedagogy (translation of the Czech concept of zážitková pedagogika - in the Czech Republic it refers to the theoretical reflection of a specific educational practice originally pursued by Vacation School of Lipnice) developed from movement recreation (turistika - active movement involving outdoor and cultural activities; scouting movement and Jaroslav Foglar, woodcraft, and tramping) through educational dimension of outdoor recreation (camping schools, experimental projects) to experiential pedagogy (intensive recreational regimes, Vacation School of Lipnice) and holistic education with the method of dramaturgy as the unique contribution to international community. The chapter starts with defining the field of experiential education and experiential pedagogy, briefly discusses its roots and development in the Czech Republic and finish with the contemporary state of the field. The Czech approach is considered unique in the use of physical movement activities, educational, creative and gaming programmes and its holistic comprehensiveness. Dramaturgy as the main contribution of the Vacation School of Lipnice plays a key role in the Czech creative and holistic outdoor experiential programme design.

  • Název v anglickém jazyce

    Experiential pedagogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Specific historical conditions and various political arrangements in the central European country Czech Republic led to a distinctive version of experiential pedagogy (translation of the Czech concept of zážitková pedagogika - in the Czech Republic it refers to the theoretical reflection of a specific educational practice originally pursued by Vacation School of Lipnice) developed from movement recreation (turistika - active movement involving outdoor and cultural activities; scouting movement and Jaroslav Foglar, woodcraft, and tramping) through educational dimension of outdoor recreation (camping schools, experimental projects) to experiential pedagogy (intensive recreational regimes, Vacation School of Lipnice) and holistic education with the method of dramaturgy as the unique contribution to international community. The chapter starts with defining the field of experiential education and experiential pedagogy, briefly discusses its roots and development in the Czech Republic and finish with the contemporary state of the field. The Czech approach is considered unique in the use of physical movement activities, educational, creative and gaming programmes and its holistic comprehensiveness. Dramaturgy as the main contribution of the Vacation School of Lipnice plays a key role in the Czech creative and holistic outdoor experiential programme design.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-19311S" target="_blank" >GA16-19311S: Modely tělesně zakotvené zkušenosti v teoretických základech zážitkové pedagogiky a jejích kinantropologických souvislostí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Experiential Learning and Outdoor Education: Traditions of Prctice and Philosophical Perspective

  • ISBN

    978-0-367-27929-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    8-18

  • Počet stran knihy

    134

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    Abingdon

  • Kód UT WoS kapitoly