Putování a smysl života: proměna člověka v zimní přírodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F15%3A33154893" target="_blank" >RIV/61989592:15510/15:33154893 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/ftk.15.24447964" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ftk.15.24447964</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/ftk.15.24447964" target="_blank" >10.5507/ftk.15.24447964</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Putování a smysl života: proměna člověka v zimní přírodě
Popis výsledku v původním jazyce
VÝCHODISKA: Publikace je výzkumnou monografií, zabývající se zimním putovním projektem Prázdninové školy Lipnice nazvaným Život je gotickej pes 2011 (ŽGP). Tematický kontext je vystavěn na zkušenosti jako existenciálním fenoménu, jehož využití v osobnostním rozvoji se věnuje holistická výchova, reflektovaná zážitkovou pedagogikou. Pro hlubší porozumění nejenom těmto termínům práce sleduje jejich historické kořeny (na cestě od pohybové rekreace a pobytu v přírodě k výchově v přírodě, k intenzivním rekreačním režimům a posléze k zážitkové pedagogice), podává informace o zimních kurzech, s užším zaměřením na projekt ŽGP. CÍLE: Cílem výzkumné části práce je popsat a interpretovat účastnickou zkušenost z kurzu Život je gotickej pes 2011. METODIKA: Pro tytoúčely byl zvolen kvalitativní přístup, konkrétně interpretativní fenomenologická analýza, s dílčím využitím doplňující metody, autoetnografie. Soubor dat od šesti respondentů byl tvořen nestrukturovanými rozhovory, zpětnovazebními eseji a
Název v anglickém jazyce
Peregrination and meaning of life: transformation of human being in winter nature
Popis výsledku anglicky
BACKGROUND: This publication is of a research monograph dealing with a winter journey organized by the Vacation School of Lipnice as the project Life is a Gothic Dog 2011 (LGD). The thematic context is built on experience as an existential phenomenon theuse of which in personal development is the focus of holistic education, and is also reflected in experiential education. For a deeper understanding of these terms the work not only follows their historical roots (along the path from active recreation and outdoor activities, to outdoor education, to intensive recreational regimes, and finally to experiential education), but it also presents information on winter courses in general, with a specific focus on the project LGD. OBJECTIVES: The aim of the study is to describe and interpret the experience of participants in the course Life is a Gothic Dog 2011. METHODS: For this purposes, a qualitative approach was chosen, namely, interpretative phenomenological analysis, along with some elem
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4796-4
Počet stran knihy
240
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—