Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fenomén putování jako symbol duchovního rozměru osobnostního rozvoje v diskursu zážitkové pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33148891" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33148891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fenomén putování jako symbol duchovního rozměru osobnostního rozvoje v diskursu zážitkové pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cíl sdělení: Text v diskursu filosofie výchovy hledá možná propojení informálního vzdělávání v rámci putovního kurzu Prázdninové školy Lipnice "Život je gotickej pes" a potenciálního rozvoje spirituálního rozměru lidského způsobu bytí. Strukturace výkladu: První část pojednává o oboru zážitková pedagogika a expedičním kurzu jako příkladu zvoleného diskursu. Druhá část se zaměřuje na spirituální rozměr lidského prožívání a jeho odlišení od témat náboženských. Třetí část konkretizuje spirituální prožitkyv rámci popisovaného kurzu a předkládá nový model spirituálního (nenáboženského) putování. Zjištění: Struktura projektů realizovaných metodami zážitkové pedagogiky nabízí potenciál pro uchopení možností, jež s sebou nese nenábožensky pojatá spiritualita.Mezi fenomény strukturující tento rozměr prožívání patří duch, cesta, transcendence, transformace a smysl. Závěry: Příspěvek tak upozorňuje, že zážitková pedagogika má ve své hloubce velmi blízko ke spiritualitě v její nenáboženské dimen

  • Název v anglickém jazyce

    Wandering phenomenon as a symbol of spiritual dimension in personal development in experiential education discourse

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of paper: Text, written in philosophy of education discourse, looks for possible interconnection of informal education in frame of wandering course Vacation school of Lipnice "Life is a gothic dog", and potential development of human being's in its spiritual dimension. Structure of explanation: First part deals with experiential education discipline and expedition course as an example of chosen discourse. Second part concentrates on spiritual dimension of human experiencing and its differentiation from religious topics. Third part concretizes spiritual experiences in framework of described course and offers the new model of spiritual (non-religious) wandering. Finding: The structure of experiential education projects offers a potential of non-religious spirituality. We put spirit, journey, transcendence, transformation and meaning among phenomena which open such dimension of experiencing. Conclusion: The paper confirms that experiential education is in its depth near to non-religio

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    5-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus