Fenomén putování jako symbol duchovního rozměru osobnostního rozvoje v diskursu zážitkové pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33148891" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33148891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-5" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fenomén putování jako symbol duchovního rozměru osobnostního rozvoje v diskursu zážitkové pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Cíl sdělení: Text v diskursu filosofie výchovy hledá možná propojení informálního vzdělávání v rámci putovního kurzu Prázdninové školy Lipnice "Život je gotickej pes" a potenciálního rozvoje spirituálního rozměru lidského způsobu bytí. Strukturace výkladu: První část pojednává o oboru zážitková pedagogika a expedičním kurzu jako příkladu zvoleného diskursu. Druhá část se zaměřuje na spirituální rozměr lidského prožívání a jeho odlišení od témat náboženských. Třetí část konkretizuje spirituální prožitkyv rámci popisovaného kurzu a předkládá nový model spirituálního (nenáboženského) putování. Zjištění: Struktura projektů realizovaných metodami zážitkové pedagogiky nabízí potenciál pro uchopení možností, jež s sebou nese nenábožensky pojatá spiritualita.Mezi fenomény strukturující tento rozměr prožívání patří duch, cesta, transcendence, transformace a smysl. Závěry: Příspěvek tak upozorňuje, že zážitková pedagogika má ve své hloubce velmi blízko ke spiritualitě v její nenáboženské dimen
Název v anglickém jazyce
Wandering phenomenon as a symbol of spiritual dimension in personal development in experiential education discourse
Popis výsledku anglicky
Aim of paper: Text, written in philosophy of education discourse, looks for possible interconnection of informal education in frame of wandering course Vacation school of Lipnice "Life is a gothic dog", and potential development of human being's in its spiritual dimension. Structure of explanation: First part deals with experiential education discipline and expedition course as an example of chosen discourse. Second part concentrates on spiritual dimension of human experiencing and its differentiation from religious topics. Third part concretizes spiritual experiences in framework of described course and offers the new model of spiritual (non-religious) wandering. Finding: The structure of experiential education projects offers a potential of non-religious spirituality. We put spirit, journey, transcendence, transformation and meaning among phenomena which open such dimension of experiencing. Conclusion: The paper confirms that experiential education is in its depth near to non-religio
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
5-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—