Výzkum organizačního klimatu fakult připravujících učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155338" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele201505038.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele201505038.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele201505038" target="_blank" >10.11118/lifele201505038</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum organizačního klimatu fakult připravujících učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na organizační klima vysokých škol a jejich fakult. Po teoretickém ukotvení organizačního klimatu, seznámení s realizovanými výzkumy v zahraničí a metodami výzkumu je představen vývoj vlastních nástrojů pro výzkum percepce organizačního klimatu fakult připravujících učitele akademickými pracovníky. Jedná se o koncepci tří verzí dotazníku a jednoho archu polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumné nástroje jsou charakterizovány, jsou zmíněna jejich specifika. Pro ilustraci jsou uvedenydeskripce a interpretace výsledků realizovaných výzkumných šetření na třech fakultách. Z povahy tématu nelze výsledky srovnávat. Získaná data v této fázi výzkumu neumožňují nastavit normy. Východiskem pro interpretaci je tedy popisná statistika. Proces celoživotního učení a vzdělávání je aplikován i v prostředí vysokých škol jako jeden z činitelů ovlivňujících organizační klima na pracovištích. U akademických pracovníků je celoživotní učení a vzdělávání implicitně předpokládáno.
Název v anglickém jazyce
Research on Organizational Climate of the Faculties Providing Teacher Training
Popis výsledku anglicky
This contribution focuses on the organizational climate of universities and their faculties. After providing theoretical background for the topic of organizational climate and description of research realized abroad and its methods, the development itself of the tools for research on perception of the organizational climate of faculties providing teacher training by the academic workers is introduced. It is represented by a concept of three versions of a questionnaire and one sheet of semi-structured interview. Research tools are characterized and their specifications are provided. For illustration purposes, descriptions and interpretations of results of realized research at three faculties are provided. Because of the nature of the topic the results cannot be compared. Data gathered during this phase of the research do not enable to define standards. Descriptive statistics therefore represent the basis for the interpretation. Process of lifelong learning and education is applied also
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
8-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—