Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integral Andragogy in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155627" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integral Andragogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of integral andragogy is one of the main approaches to adult education in the Czech Republic and it is characteristic of the Department of Sociology, Andragogy and Cultural Anthropology at Palacky University in Olomouc. The main difference between this concept and other models of andragogy lies in the width of the field of action. In integral andragogy, adult education is not taken as a goal, but as a tool needed for the development of the whole personality of an adult. Therefore, in addition to adult education in all its varieties, other aspects of adult life are researched and developed, e. g. in social work, personal management and cultural work. This chapter seeks to explain why the action field is built this way and how it reflects thetheory of society and the role of andragogy in it.

  • Název v anglickém jazyce

    Integral Andragogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of integral andragogy is one of the main approaches to adult education in the Czech Republic and it is characteristic of the Department of Sociology, Andragogy and Cultural Anthropology at Palacky University in Olomouc. The main difference between this concept and other models of andragogy lies in the width of the field of action. In integral andragogy, adult education is not taken as a goal, but as a tool needed for the development of the whole personality of an adult. Therefore, in addition to adult education in all its varieties, other aspects of adult life are researched and developed, e. g. in social work, personal management and cultural work. This chapter seeks to explain why the action field is built this way and how it reflects thetheory of society and the role of andragogy in it.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Social Role of Adult Education in Central Europe

  • ISBN

    978-963-12-3935-5

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    213-219

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    University of Debrecen Department of Andragogy; Association for Development of Adult Education

  • Místo vydání

    Debrecen

  • Kód UT WoS kapitoly