Integral Andragogy in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33155627" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33155627 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integral Andragogy in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of integral andragogy is one of the main approaches to adult education in the Czech Republic and it is characteristic of the Department of Sociology, Andragogy and Cultural Anthropology at Palacky University in Olomouc. The main difference between this concept and other models of andragogy lies in the width of the field of action. In integral andragogy, adult education is not taken as a goal, but as a tool needed for the development of the whole personality of an adult. Therefore, in addition to adult education in all its varieties, other aspects of adult life are researched and developed, e. g. in social work, personal management and cultural work. This chapter seeks to explain why the action field is built this way and how it reflects thetheory of society and the role of andragogy in it.
Název v anglickém jazyce
Integral Andragogy in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The concept of integral andragogy is one of the main approaches to adult education in the Czech Republic and it is characteristic of the Department of Sociology, Andragogy and Cultural Anthropology at Palacky University in Olomouc. The main difference between this concept and other models of andragogy lies in the width of the field of action. In integral andragogy, adult education is not taken as a goal, but as a tool needed for the development of the whole personality of an adult. Therefore, in addition to adult education in all its varieties, other aspects of adult life are researched and developed, e. g. in social work, personal management and cultural work. This chapter seeks to explain why the action field is built this way and how it reflects thetheory of society and the role of andragogy in it.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Social Role of Adult Education in Central Europe
ISBN
978-963-12-3935-5
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
213-219
Počet stran knihy
256
Název nakladatele
University of Debrecen Department of Andragogy; Association for Development of Adult Education
Místo vydání
Debrecen
Kód UT WoS kapitoly
—