Boření mýtů: K současné neheteronormativní televizní seriálové produkci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156303" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Boření mýtů: K současné neheteronormativní televizní seriálové produkci
Popis výsledku v původním jazyce
V kontextu českých televizních studií nebývá příliš zvykem se věnovat současné zahraniční TV tvorbě. Stejně tak jsou často opomíjena témata spojená nejen s analýzou televizního textu, ale také umístěním sledovaného textu do kontextu společenských a mediálně-produkčních jevů. Monografie Boření mýtů: K současné neheteronormativně televizní seriálové produkci se zaměřuje na fenomén televizních produktů, které způsobem práce s minoritními identitami narušují společenské normy a které se vymykají i úzu produkce televizních pořadů. Centrem pozornosti je ale např. i vazba mezi televizním textem a jeho aktivní diváckou základnou, která odmítá prezentovaný společenský řád a pokouší se svébytnou formou participace a komunikace s TV médiem dané reprezentace proměnit.
Název v anglickém jazyce
Mythbusting About Contemporary Non-heteronormative Mythbusting: About Contemporary Non-heteronormative Television Serials
Popis výsledku anglicky
Czech television studies do not usually deal with contemporary foreign TV production. The studies also often ignore topics regarding the analysis of television text and the position of this text in the context of social and media-production phenomena. The study called Myth-Busting: Contemporary Non-Heteronormative Television Series Production focuses of the phenomenon of TV shows which work with minority identities and disrupt social norms and, therefore, deviate from the traditional TV production. Oneof the focal points is also the relation between television texts and its viewers, who reject the presented social order and try to change it via distinctive form of participation and communication with the television media. The first part of the publication addresses the issues of heteronormativity, essentialism, stereotypization, or fan fiction in the context of TV shows. The second part is a collection of case studies (Glee, Sherlock, and Spartacus).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4631-8
Počet stran knihy
100
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—