The Music Video: a (dying?) genre
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156498" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Music Video: a (dying?) genre
Popis výsledku v původním jazyce
The workshop for Czech and German students Goethe University in Frankfurt is focused on the genre of music video. The Music Video has so far escaped scholarly attention, being evaluated as an 'advertisement.' While this might hold true for the majority of music videos, this genre has a potential for 'visual experimentation,' which has a narrative character.' These two aspects are the subject of examination in the workshop.
Název v anglickém jazyce
The Music Video: a (dying?) genre
Popis výsledku anglicky
The workshop for Czech and German students Goethe University in Frankfurt is focused on the genre of music video. The Music Video has so far escaped scholarly attention, being evaluated as an 'advertisement.' While this might hold true for the majority of music videos, this genre has a potential for 'visual experimentation,' which has a narrative character.' These two aspects are the subject of examination in the workshop.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Olomouc
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
22
Počet zahraničních účastníků
12
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce