Udržitelná a sociálně odpovědná doprava v kontextu univerzitního města
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156592" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156592 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Udržitelná a sociálně odpovědná doprava v kontextu univerzitního města
Popis výsledku v původním jazyce
V předkládaném článku prezentujeme výsledky studie provedené mezi zaměstnanci a studenty Univerzity Palackého v Olomouci, která se zaměřovala na preferenci dopravního módu, na potřeby a preference studentů a zaměstnanců při dopravě do práce nebo školy. Dále popisujeme celkovou spokojenost s dopravní infrastrukturou v okolí univerzitních budov a navrhujeme konkrétní úpravy na úrovni města. Studie se účastnilo 1035 respondentů, data byla získaná pomocí on-line dotazníku. Naprostá většina respondentů (90 %) preferuje chůzi, jízdu na kole nebo hromadnou dopravu. U těch, kteří využívají automobil, je hlavním důvodem časová úspora, pohodlí a další rodinné okolnosti. Přibližně 2/3 všech respondentů jsou spokojeny s dopravním uspořádáním a dopravní obslužnostíve městě; ti co spokojeni nejsou, jako nejčastější důvod uvádějí nevyhovující infrastrukturu pro chodce a cyklisty, nedostatečné služby MHD a nadměrný provoz aut.
Název v anglickém jazyce
Sustainable traffic in the context of the University town
Popis výsledku anglicky
The present article reports the results of a survey among the employees and students of Palacky University in Olomouc which looked into their preferred modes of transport and their needs and preferences in travelling to work or school. Their overall satisfaction with the traffic infrastructure in the vicinity of the university buildings is also described and specific modifications at the city level are proposed. The study included 1035 respondents. The data was collected using on-line questionnaires. The vast majority of the respondents (90 %) prefer walking, cycling, or public transport. Those who reported using cars stated time saving, comfort, and other family circumstances as the reasons for this option. Approximately two thirds of all the respondents are satisfied with the arrangement of the traffic and transport services in the city. Those who are not refer to poor infrastructure for pedestrians and cyclists, insufficient public transport services, and excessive car traffic as th
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Dopravní inženýrství
ISSN
1801-8890
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
16-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—