Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Media Challenging Family Media Socialization: Preliminary Research Results ("Children, Parents and New Media")

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156992" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156992 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Media Challenging Family Media Socialization: Preliminary Research Results ("Children, Parents and New Media")

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our research, we try to describe and analyse the ways how children and their parents interact with the new media, and with each other. We focus on the rules created by parents for their children and on the competences of both children and their parents. We want to know what media-educational activities parents and their children implement, how they are set, negotiated, broken and supervised; and this in the broad sense of socialising interaction in a family. Finally, we will summarize the challengesof the new media for parents-children interaction and educational activities (incl. parental mediation).

  • Název v anglickém jazyce

    New Media Challenging Family Media Socialization: Preliminary Research Results ("Children, Parents and New Media")

  • Popis výsledku anglicky

    In our research, we try to describe and analyse the ways how children and their parents interact with the new media, and with each other. We focus on the rules created by parents for their children and on the competences of both children and their parents. We want to know what media-educational activities parents and their children implement, how they are set, negotiated, broken and supervised; and this in the broad sense of socialising interaction in a family. Finally, we will summarize the challengesof the new media for parents-children interaction and educational activities (incl. parental mediation).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Media Education Research Journal

  • ISSN

    2040-4530

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus