New Media Challenging Family Media Socialization: Preliminary Research Results ("Children, Parents and New Media")
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156992" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Media Challenging Family Media Socialization: Preliminary Research Results ("Children, Parents and New Media")
Popis výsledku v původním jazyce
In our research, we try to describe and analyse the ways how children and their parents interact with the new media, and with each other. We focus on the rules created by parents for their children and on the competences of both children and their parents. We want to know what media-educational activities parents and their children implement, how they are set, negotiated, broken and supervised; and this in the broad sense of socialising interaction in a family. Finally, we will summarize the challengesof the new media for parents-children interaction and educational activities (incl. parental mediation).
Název v anglickém jazyce
New Media Challenging Family Media Socialization: Preliminary Research Results ("Children, Parents and New Media")
Popis výsledku anglicky
In our research, we try to describe and analyse the ways how children and their parents interact with the new media, and with each other. We focus on the rules created by parents for their children and on the competences of both children and their parents. We want to know what media-educational activities parents and their children implement, how they are set, negotiated, broken and supervised; and this in the broad sense of socialising interaction in a family. Finally, we will summarize the challengesof the new media for parents-children interaction and educational activities (incl. parental mediation).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Media Education Research Journal
ISSN
2040-4530
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
27-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—