Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové výzvy rodičovství – mediální výchova v digitální době

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018658" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové výzvy rodičovství – mediální výchova v digitální době

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jak jsou české rodiny vybaveny médii a jaký přístup k nim mají děti? Jak řeší rodiče situace, které v souvislosti s médii v rodině vznikají? Jakou roli hrají hromadné sdělovací prostředky v rodinném trávení volného času? Jak se promítla do života rodin výuka dětí na dálku v době koronavirové pandemie? Na tyto otázky se snaží odpovídat předkládaná publikace a svým dílem tak přispět do mozaiky poznání současné rodiny a její každodenní reality. Analyzuje především, jaká je rodina medializovaného 21. století a jak současní rodiče zpracovávají působení médií v rodinném prostředí. Zasazuje ale také tato témata do situace koronavirové pandemie a jejích vlivů. Publikace představuje mimořádnou sondu do rodinné mediální výchovy v době, kterou významně ovlivnil lockdown a přesun výuky dětí do virtuálního prostředí. Díky datům z výzkumného šetření rodin, které proběhlo v roce 2020 prostřednictvím dotazování rodičů i jejich dětí ve věku 6 – 15 let, také nabízí originální srovnání pohledů na rodinnou mediální výchovu z perspektivy těchto dvou skupin aktérů. Kniha se zamýšlí nad rodičovstvím jako nad uměním zvládat proměny, nejistotu a působení médií v rodině, budovat v různorodých podmínkách mediální gramotnost dětí a podporovat jejich zdravý vývoj i kritické myšlení. Její pohled má proto nejen teoretickou a empirickou perspektivu, ale zahrnuje i praktické náměty, jak efektivně vychovávat v kontextu medializace.

  • Název v anglickém jazyce

    New challenges of parenthood - media education in digital times

  • Popis výsledku anglicky

    How are Czech families equipped with the media and what attitudes do contemporary children have towards the media? How do parents deal with situations that arise in the family in connection with the media? What role do the media play in family leisure? How did distance learning of children during the coronavirus pandemic affect families&apos; lives? The presented publication tries to answer these questions and thus contribute to the mosaic of knowledge of the current family and its everyday reality. Moreover, it analyzes the family of the 21st century and the ways contemporary parents deal with media in a family environment. However, it also places these issues in the context of the coronavirus pandemic and its effects. The publication represents an extraordinary view into family media education at a time when the lockdown and the transfer of children&apos;s education to a virtual environment significantly affected it. Thanks to data from a research survey of families, which took place in 2020 through interviews with parents and their children aged 6-15, it also offers an original comparison of views on family media education from the perspective of these two groups of actors. The book considers parenthood as art to manage the changes, insecurity and influence of the media in the family, to build children&apos;s media literacy in diverse conditions and to support their healthy development and critical thinking. Its view, therefore, has not only a theoretical and empirical perspective but also includes practical proposals on how to educate effectively in the context of media society.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7315-273-4

  • Počet stran knihy

    165

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy