Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Message in a Bottle or a Contribution to the Auditory Re-presentation of History through Radio Broadcasting and New Media.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33158162" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33158162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Message in a Bottle or a Contribution to the Auditory Re-presentation of History through Radio Broadcasting and New Media.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The imaginary message in a bottle copies the name of the Best European Radio Documentary Programme 2013. This metaphore is used to look at the history reflection in radio and other auditive media project and programmes that creates various types of re-presentation of history. The author chooses a kind of case study of radio programmes from 2014 when the whole of Europe commemorated the Great War centenary. The anniversary inspired many special projects sponsored by European broadcasting companies, international organisations as well as independent production companies and civic associations. This text offers several examples of how the accent changes in the mapping and re-presenting of history in the medium which does not have image at its disposal primarily but looks for ways to mediate the historical events in the most intense way through sound. Internet and new media are important for this trend enabling the creation of new interdisciplinary genres. The key part of the text concentr

  • Název v anglickém jazyce

    Message in a Bottle or a Contribution to the Auditory Re-presentation of History through Radio Broadcasting and New Media.

  • Popis výsledku anglicky

    The imaginary message in a bottle copies the name of the Best European Radio Documentary Programme 2013. This metaphore is used to look at the history reflection in radio and other auditive media project and programmes that creates various types of re-presentation of history. The author chooses a kind of case study of radio programmes from 2014 when the whole of Europe commemorated the Great War centenary. The anniversary inspired many special projects sponsored by European broadcasting companies, international organisations as well as independent production companies and civic associations. This text offers several examples of how the accent changes in the mapping and re-presenting of history in the medium which does not have image at its disposal primarily but looks for ways to mediate the historical events in the most intense way through sound. Internet and new media are important for this trend enabling the creation of new interdisciplinary genres. The key part of the text concentr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech and Slovak Journal of Humanities

  • ISSN

    1805-3742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    80-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus