Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33157755" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33157755 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti
Popis výsledku v původním jazyce
Náš článek se zaměřuje na postoje, které žáci základních a středních škol zaujímají k odlišným etnickým a náboženským skupinám, a na hodnoty, které považují za cenné ve vztahu k jinakosti. Představy žáků o jiných jsou zpravidla konstruovány nikoli pouze na základě vlastní zkušenosti, ale za pomoci zprostředkovaných informací a názorů jejich rodiny, přátel, vyučujících nebo obsahů, které šíří média. Součástí takovýchto konstrukcí jsou často stereotypní představy o skupinách, které jsou vnímány jako neměnné, homogenní a kulturně zcela odlišné. Cílem našeho příspěvku je zmapovat, jak žáci vnímají vybrané etnické a náboženské skupiny či jejich příslušníky, na základě čeho jejich názory vznikají a jaké mají tyto postoje vztah k hodnotám, které žáci považují za důležité.
Název v anglickém jazyce
Values and attitudes of Czech students in relation to otherness
Popis výsledku anglicky
Our paper focuses on the attitudes expressed by students of primary and secondary schools towards various ethnic and religious groups and the values that they view as important in relation to otherness. Concepts of the others are usually created based not only on the students' personal experience but also on the opinions and information presented by their families, friends, teachers and the media. These concepts often include stereotypical ideas about various groups of people, which are perceived as unchanging, homogenous and significantly culturally different. The aim of our article is to describe how students perceive selected ethnic and religious groups and their members, what their opinions are based on and how their attitudes relate to the values that they consider important.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nová sociálna edukácia človeka IV
ISBN
978-80-555-1560-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
174-184
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—