Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33157755" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33157755 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnoty a postoje českých žáků ve vztahu k jinakosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Náš článek se zaměřuje na postoje, které žáci základních a středních škol zaujímají k odlišným etnickým a náboženským skupinám, a na hodnoty, které považují za cenné ve vztahu k jinakosti. Představy žáků o jiných jsou zpravidla konstruovány nikoli pouze na základě vlastní zkušenosti, ale za pomoci zprostředkovaných informací a názorů jejich rodiny, přátel, vyučujících nebo obsahů, které šíří média. Součástí takovýchto konstrukcí jsou často stereotypní představy o skupinách, které jsou vnímány jako neměnné, homogenní a kulturně zcela odlišné. Cílem našeho příspěvku je zmapovat, jak žáci vnímají vybrané etnické a náboženské skupiny či jejich příslušníky, na základě čeho jejich názory vznikají a jaké mají tyto postoje vztah k hodnotám, které žáci považují za důležité.

  • Název v anglickém jazyce

    Values and attitudes of Czech students in relation to otherness

  • Popis výsledku anglicky

    Our paper focuses on the attitudes expressed by students of primary and secondary schools towards various ethnic and religious groups and the values that they view as important in relation to otherness. Concepts of the others are usually created based not only on the students' personal experience but also on the opinions and information presented by their families, friends, teachers and the media. These concepts often include stereotypical ideas about various groups of people, which are perceived as unchanging, homogenous and significantly culturally different. The aim of our article is to describe how students perceive selected ethnic and religious groups and their members, what their opinions are based on and how their attitudes relate to the values that they consider important.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nová sociálna edukácia človeka IV

  • ISBN

    978-80-555-1560-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    174-184

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    10. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku