Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

German theory of punctuation in the first half of the 19th century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33157767" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33157767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die deutsche Interpunktionslehre in der ersten Hälfte des 19. Jahrhunderts. Versuch eines Überblicks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In dieser Studie wird die Entwicklung der deutschen Interpunktionstheorie zwischen 1800 und 1850 untersucht. Im Anschluss an eine Skizze der historischen Voraussetzungen werden mehrere Richtungen unterschieden und im Kontext der zeitgenössischen Sprachwissenschaft verortet: die traditionelle Weise-Schule, die Adelung-Schule sowie progressive logik- und syntaxbasierte Ansätze. Des Weiteren werden diverse Entwicklungstrends beschrieben. Schließlich wird demonstriert, dass gerade die Interpunktionslehre dieses Zeitraums differenzierte syntaktische Analysen forcierte und hiermit die Syntaxforschung inspirierte. Allerdings führten diese Analysen auch zu einer Verkomplizierung der Interpunktionslehre und zur Vermehrung von 'Zweifelsfällen'.

  • Název v anglickém jazyce

    German theory of punctuation in the first half of the 19th century

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the development of German punctuation theory between 1800 and 1850. Its starting point is a sketch of the historical foundations. Subsequently, some schools of thought are identified and placed in the context of contemporary linguistics: Weise's school, Adelung's school and progressive logic-based and syntax-based approaches. Furthermore, some trends of development are described. Finally, it is shown that especially in this period theory of punctuation supported detailed syntactic analyses and therefore inspired syntactic research. However, these analyses also made the theory of punctuation more complicated and led to an increasing amount of 'cases of doubt'.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-06106S" target="_blank" >GA14-06106S: Dějiny teorie německé interpunkce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sprachwissenschaft

  • ISSN

    0344-8169

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2016

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    68

  • Strana od-do

    31-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus