Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Honey bee: a consumer's point of view

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159347" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/environ-2016-0015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/environ-2016-0015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/environ-2016-0015" target="_blank" >10.1515/environ-2016-0015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Honey bee: a consumer's point of view

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the way bee products are perceived by customers. It is mainly focused on honey, which is considered the main output product of beekeeping. A big problem today is that honey sold in Czech supermarkets is frequently falsified. At the same time, it is increasingly popular to buy honey directly from beekeepers. The goal of this article is to describe the situation on the honey market, and also to examine the relationship between consumers on the one side, and honey and beekeepers on the other. We have also dealt with the customer's trust in organic honey and honey sold in supermarket chains.

  • Název v anglickém jazyce

    Honey bee: a consumer's point of view

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the way bee products are perceived by customers. It is mainly focused on honey, which is considered the main output product of beekeeping. A big problem today is that honey sold in Czech supermarkets is frequently falsified. At the same time, it is increasingly popular to buy honey directly from beekeepers. The goal of this article is to describe the situation on the honey market, and also to examine the relationship between consumers on the one side, and honey and beekeepers on the other. We have also dealt with the customer's trust in organic honey and honey sold in supermarket chains.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environmental &amp; Socio-economic Studies

  • ISSN

    2354-0079

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    26-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus