Honey bee: a consumer's point of view
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159347" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/environ-2016-0015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/environ-2016-0015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/environ-2016-0015" target="_blank" >10.1515/environ-2016-0015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Honey bee: a consumer's point of view
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the way bee products are perceived by customers. It is mainly focused on honey, which is considered the main output product of beekeeping. A big problem today is that honey sold in Czech supermarkets is frequently falsified. At the same time, it is increasingly popular to buy honey directly from beekeepers. The goal of this article is to describe the situation on the honey market, and also to examine the relationship between consumers on the one side, and honey and beekeepers on the other. We have also dealt with the customer's trust in organic honey and honey sold in supermarket chains.
Název v anglickém jazyce
Honey bee: a consumer's point of view
Popis výsledku anglicky
This article deals with the way bee products are perceived by customers. It is mainly focused on honey, which is considered the main output product of beekeeping. A big problem today is that honey sold in Czech supermarkets is frequently falsified. At the same time, it is increasingly popular to buy honey directly from beekeepers. The goal of this article is to describe the situation on the honey market, and also to examine the relationship between consumers on the one side, and honey and beekeepers on the other. We have also dealt with the customer's trust in organic honey and honey sold in supermarket chains.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Environmental & Socio-economic Studies
ISSN
2354-0079
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
26-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—