Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech consumer attitudes toward certifications of product and services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159348" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech consumer attitudes toward certifications of product and services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper defines consumer attitudes toward certifications on products and services in Czech Republic. Nowadays, a lot of ecolabels are entering Czech market which sometimes leads consumers to confusion about actual quality of the product and what exactly the ecolabel is for. Even in Czech Republic, there are a lot of ecolabels guaranteed by the state or private institutions. This paper focuses primary on ecolabelling system in Czech Republic, which eco or quality labels can be found in Czech Republic and the problems of ecolabelling. The last part of paper is the summary of findings from the questionnaire.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech consumer attitudes toward certifications of product and services

  • Popis výsledku anglicky

    Paper defines consumer attitudes toward certifications on products and services in Czech Republic. Nowadays, a lot of ecolabels are entering Czech market which sometimes leads consumers to confusion about actual quality of the product and what exactly the ecolabel is for. Even in Czech Republic, there are a lot of ecolabels guaranteed by the state or private institutions. This paper focuses primary on ecolabelling system in Czech Republic, which eco or quality labels can be found in Czech Republic and the problems of ecolabelling. The last part of paper is the summary of findings from the questionnaire.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for Market Use 2016: Our Interconnected and Divided World

  • ISBN

    978-80-87533-14-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    359-363

  • Název nakladatele

    Societas Scientiarum Olomucensis II

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku