Czech consumer attitudes toward certifications of product and services
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159348" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159348 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech consumer attitudes toward certifications of product and services
Popis výsledku v původním jazyce
Paper defines consumer attitudes toward certifications on products and services in Czech Republic. Nowadays, a lot of ecolabels are entering Czech market which sometimes leads consumers to confusion about actual quality of the product and what exactly the ecolabel is for. Even in Czech Republic, there are a lot of ecolabels guaranteed by the state or private institutions. This paper focuses primary on ecolabelling system in Czech Republic, which eco or quality labels can be found in Czech Republic and the problems of ecolabelling. The last part of paper is the summary of findings from the questionnaire.
Název v anglickém jazyce
Czech consumer attitudes toward certifications of product and services
Popis výsledku anglicky
Paper defines consumer attitudes toward certifications on products and services in Czech Republic. Nowadays, a lot of ecolabels are entering Czech market which sometimes leads consumers to confusion about actual quality of the product and what exactly the ecolabel is for. Even in Czech Republic, there are a lot of ecolabels guaranteed by the state or private institutions. This paper focuses primary on ecolabelling system in Czech Republic, which eco or quality labels can be found in Czech Republic and the problems of ecolabelling. The last part of paper is the summary of findings from the questionnaire.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for Market Use 2016: Our Interconnected and Divided World
ISBN
978-80-87533-14-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
359-363
Název nakladatele
Societas Scientiarum Olomucensis II
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—