Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Attitudes to Food Quality Labels in Iceland and in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86080290" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86080290 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Attitudes to Food Quality Labels in Iceland and in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of food quality labels is to promote and identify food products. To consumers the quality labels should be a guarantee of quality, healthy and safe products. However, there is a question if the guarantee of food quality declared through the quality labels is important for consumers. And if quality labels are recognized by consumers, how consumers perceive them and finally if quality labels are an important factor influencing consumer behaviour. The paper deals with food products quality labels in Iceland and the Czech Republic. The aim of the paper is to identify consumers´ perception of food quality labels and to compare attitudes of Czech and Icelandic consumers. The method of analysis, questioning, synthesis and deduction were used for research aims fulfilment. Within this item, there are three main steps: 1) First part of the paper introduces the problems of food quality labelling as well as outline the labels used in the Czech and the Icelandic food products markets; 2

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Attitudes to Food Quality Labels in Iceland and in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of food quality labels is to promote and identify food products. To consumers the quality labels should be a guarantee of quality, healthy and safe products. However, there is a question if the guarantee of food quality declared through the quality labels is important for consumers. And if quality labels are recognized by consumers, how consumers perceive them and finally if quality labels are an important factor influencing consumer behaviour. The paper deals with food products quality labels in Iceland and the Czech Republic. The aim of the paper is to identify consumers´ perception of food quality labels and to compare attitudes of Czech and Icelandic consumers. The method of analysis, questioning, synthesis and deduction were used for research aims fulfilment. Within this item, there are three main steps: 1) First part of the paper introduces the problems of food quality labelling as well as outline the labels used in the Czech and the Icelandic food products markets; 2

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Proceedings of Economics Development and Research

  • ISBN

    978-981-07-1080-4

  • ISSN

    2010-4626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    6-11

  • Název nakladatele

    International Association of Computer Science and Information Technology Press

  • Místo vydání

    Hong-Kong

  • Místo konání akce

    Hong Kong

  • Datum konání akce

    5. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku