Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Food Quality Labels; Insights from Customers in Two Selected European Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86080293" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86080293 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Food Quality Labels; Insights from Customers in Two Selected European Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with insight from customers in the Czech Republic and in Iceland into food quality labels. The aim of the paper is to compare customer attitudes from both countries and to show how quality labels are familiar to customers, how they are perceived, and if customers have interest in this topic. The paper is also focused on willingness of customers to pay a higher price for products certified with quality labels. The method of analysis, questioning, synthesis and deduction were used for research aims fulfilment. Theoretical part of the paper gives the definitions of food quality and quality labels. Further, selected food product quality labels in the Czech Republic and in Iceland are specified. In the next part, the results of marketing research are presented. A total of 267 respondents, 150 of Czech and 117 of Icelandic, were interviewed. For research results analysis, statistical methods including Pearson´s chi?square test of independence, Pearson´s coefficient of conting

  • Název v anglickém jazyce

    Food Quality Labels; Insights from Customers in Two Selected European Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with insight from customers in the Czech Republic and in Iceland into food quality labels. The aim of the paper is to compare customer attitudes from both countries and to show how quality labels are familiar to customers, how they are perceived, and if customers have interest in this topic. The paper is also focused on willingness of customers to pay a higher price for products certified with quality labels. The method of analysis, questioning, synthesis and deduction were used for research aims fulfilment. Theoretical part of the paper gives the definitions of food quality and quality labels. Further, selected food product quality labels in the Czech Republic and in Iceland are specified. In the next part, the results of marketing research are presented. A total of 267 respondents, 150 of Czech and 117 of Icelandic, were interviewed. For research results analysis, statistical methods including Pearson´s chi?square test of independence, Pearson´s coefficient of conting

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Trade, Economics and Finance

  • ISSN

    2010-023X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    52-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus