Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Consumer Access to Purchases of Food Products Certified with Quality Labels in the Czech Republic and in Iceland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86080292" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86080292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Consumer Access to Purchases of Food Products Certified with Quality Labels in the Czech Republic and in Iceland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on quality labels used in food products market. The aim of the paper is to recognize and compare consumer access to purchases of certified food products with quality labels in Iceland and the Czech Republic. Introductory part of thepaper deals with the definition of food quality labels used in food products market in both countries. Next part analyses results of consumer research which was conducted to identify consumers approach to purchases of food products labelled with selectedquality labels; personal questioning method was used. The sample consisted of 267 respondents, of which 117 were Icelandic and 150 were Czech. Statistical methods including Pearson´s chi-square test of independence, Pearson´s coefficient of contingency,coefficient of association or coefficient of mutability were used to determinate if significant differences are between Czech and Icelandic consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Consumer Access to Purchases of Food Products Certified with Quality Labels in the Czech Republic and in Iceland

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on quality labels used in food products market. The aim of the paper is to recognize and compare consumer access to purchases of certified food products with quality labels in Iceland and the Czech Republic. Introductory part of thepaper deals with the definition of food quality labels used in food products market in both countries. Next part analyses results of consumer research which was conducted to identify consumers approach to purchases of food products labelled with selectedquality labels; personal questioning method was used. The sample consisted of 267 respondents, of which 117 were Icelandic and 150 were Czech. Statistical methods including Pearson´s chi-square test of independence, Pearson´s coefficient of contingency,coefficient of association or coefficient of mutability were used to determinate if significant differences are between Czech and Icelandic consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ECON '12

  • ISSN

    1803-3865

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    140-150

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus