Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Food Quality Labels and their Perception by Consumers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86083769" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86083769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://waset.org/publications/7271/food-quality-labels-and-their-perception-by-consumers-in-the-czech-republic" target="_blank" >http://waset.org/publications/7271/food-quality-labels-and-their-perception-by-consumers-in-the-czech-republic</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Food Quality Labels and their Perception by Consumers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with quality labels used in the food products market, especially with labels of quality, labels of origin, and labels of organic farming. The aim of the paper is to identify perception of these labels by consumers in the Czech Republic. The first part refers to the definition and specification of food quality labels that are relevant in the Czech Republic. The second part includes the discussion of marketing research results. Data were collected with personal questioning method. Empirical findings on 150 respondents are related to consumer awareness and perception of national and European food quality labels used in the Czech Republic, attitudes to purchases of labelled products, and interest in information regarding the labels. Statistical methods, in the concrete Pearson´s chi-square test of independence, coefficient of contingency, and coefficient of association are used to determinate if significant differences do exist among selected demographic categories of Czech

  • Název v anglickém jazyce

    Food Quality Labels and their Perception by Consumers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with quality labels used in the food products market, especially with labels of quality, labels of origin, and labels of organic farming. The aim of the paper is to identify perception of these labels by consumers in the Czech Republic. The first part refers to the definition and specification of food quality labels that are relevant in the Czech Republic. The second part includes the discussion of marketing research results. Data were collected with personal questioning method. Empirical findings on 150 respondents are related to consumer awareness and perception of national and European food quality labels used in the Czech Republic, attitudes to purchases of labelled products, and interest in information regarding the labels. Statistical methods, in the concrete Pearson´s chi-square test of independence, coefficient of contingency, and coefficient of association are used to determinate if significant differences do exist among selected demographic categories of Czech

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    World Academy of Science, Engineering and Technology

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    148-154

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus