Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of Products Certification with Quality Labels by Icelandic and Czech Consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86082639" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86082639 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/1946/13357" target="_blank" >http://hdl.handle.net/1946/13357</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    islandština

  • Název v původním jazyce

    Samanbur?ur á vi?horfum íslenskra og tékkneskra neytenda til g??avottunarmerkinga

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Í greininni er fjalla? um matv?li merkt me? g??avottun (quality labels). Markmi?i? var a? koma auga á og bera saman vi?horf neytenda til ?eirra g??avottana sem nota?ar eru á íslenskum og tékkneskum matvörumarka?i. Í fyrri hluta greinarinnar eru g??avottanir skilgreindar og einkenni ?eirra útlistu? en í seinni hlutanum er greint frá ni?urstö?um rannsóknar er tók mi? af ofangreindum markmi?um. Gögnum var safna? me? hentugleikaúrtaki og fengust 267 svör; 117 svör voru frá íslenskum ?átttakendum en 150 frátékkneskum ?átttakendum. Ni?urstö?ur sýna a? markt?kur munur er til sta?ar á milli vi?horfa neytenda í löndunum tveimur til eftirfarandi ?átta: Upprunalands matvara, vitneskju um merkingar og áhuga á upplýsingum var?andi g??avottun matv?la. Ennfremur vartölfr??ilega markt?kur munur á milli kynja er kom a? matarinnkaupum í Tékklandi sem og áhuga kynjanna á g??avottun.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Products Certification with Quality Labels by Icelandic and Czech Consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses food products certification with quality labels. The aim was to identify and compare consumer attitudes to the quality labels used in the Icelandic and Czech food products market. In the first part of the paper, the product quality and its certification is defined, the second part describes the results of marketing research conducted with the purpose to identify and analyse consumer attitudes. Data was collected using a convenience sample, response rate was 267 questionnaires; 117 from Iceland and 150 from the Czech Republic. Results show that significant differences do exist between Czech and Icelandic respondents in the following factors: country of food product origin preference, awareness of labels, and interest in information regarding food quality labels. Furthermore, statistically significant differences were confirmed between gender of Czech respondents and their responsibility for food purchases as well as their interest in information regarding food qualit

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ?jó?arspegillinn 2012 : Ágrip erinda : Félagsvísindasvi? : Rannsóknir í félagsvísindum XIII. Erindi flutt á rá?stefnu í október 2012 : Reykjavík, Félagsvísindastofnun Háskóla Íslands

  • ISBN

    978-9935-424-14-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Félagsvísindastofnun Háskóla Íslands

  • Místo vydání

    Reykjavík

  • Místo konání akce

    Reykjavík

  • Datum konání akce

    26. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku