Consumers' attitudes towards food quality labels in selected European Union countries.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86097802" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86097802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumers' attitudes towards food quality labels in selected European Union countries.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to compare the insight from consumers into food quality labels in selected countries of the European Union - the Czech Republic and the United Kingdom and to show how consumers are familiar with quality labels, how they are perceived, and if they have influence to food products purchases. In the first part of the paper, the term "quality label" is defined and food quality labels in the Czech Republic and the United Kingdom are introduced. In the next part, the results of marketing research are presented. A total of 350 respondents, 200 of Czech and 150 from the United Kingdom were interviewed. Two Czech national labels, two British national labels and three labels included in the European Union quality scheme were chosen as the objects of the research. Pearson s Chi-square test of independence was calculatedto determine whether significant differences do exist in the way consumers perceive the food quality labels based on their socio-demographic characteristics.
Název v anglickém jazyce
Consumers' attitudes towards food quality labels in selected European Union countries.
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to compare the insight from consumers into food quality labels in selected countries of the European Union - the Czech Republic and the United Kingdom and to show how consumers are familiar with quality labels, how they are perceived, and if they have influence to food products purchases. In the first part of the paper, the term "quality label" is defined and food quality labels in the Czech Republic and the United Kingdom are introduced. In the next part, the results of marketing research are presented. A total of 350 respondents, 200 of Czech and 150 from the United Kingdom were interviewed. Two Czech national labels, two British national labels and three labels included in the European Union quality scheme were chosen as the objects of the research. Pearson s Chi-square test of independence was calculatedto determine whether significant differences do exist in the way consumers perceive the food quality labels based on their socio-demographic characteristics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016 : ICEI 2016 : [Part 1-2] : May 19-20, 2016, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-3911-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1068-1077
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
19. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000387986300120