Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumers' attitudes towards food quality labels in selected European Union countries.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86097802" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86097802 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2016_Sbornik_Komplet_Web_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumers' attitudes towards food quality labels in selected European Union countries.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to compare the insight from consumers into food quality labels in selected countries of the European Union - the Czech Republic and the United Kingdom and to show how consumers are familiar with quality labels, how they are perceived, and if they have influence to food products purchases. In the first part of the paper, the term "quality label" is defined and food quality labels in the Czech Republic and the United Kingdom are introduced. In the next part, the results of marketing research are presented. A total of 350 respondents, 200 of Czech and 150 from the United Kingdom were interviewed. Two Czech national labels, two British national labels and three labels included in the European Union quality scheme were chosen as the objects of the research. Pearson s Chi-square test of independence was calculatedto determine whether significant differences do exist in the way consumers perceive the food quality labels based on their socio-demographic characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumers' attitudes towards food quality labels in selected European Union countries.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to compare the insight from consumers into food quality labels in selected countries of the European Union - the Czech Republic and the United Kingdom and to show how consumers are familiar with quality labels, how they are perceived, and if they have influence to food products purchases. In the first part of the paper, the term "quality label" is defined and food quality labels in the Czech Republic and the United Kingdom are introduced. In the next part, the results of marketing research are presented. A total of 350 respondents, 200 of Czech and 150 from the United Kingdom were interviewed. Two Czech national labels, two British national labels and three labels included in the European Union quality scheme were chosen as the objects of the research. Pearson s Chi-square test of independence was calculatedto determine whether significant differences do exist in the way consumers perceive the food quality labels based on their socio-demographic characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on European Integration 2016 : ICEI 2016 : [Part 1-2] : May 19-20, 2016, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-3911-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1068-1077

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    19. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387986300120