Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Food quality perception in the context of product origin in European Union countries: A study of generation Baby Boomers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240416" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://is.muni.cz/repo/1459476/ICEI-2018_Proceedings.pdf#page=1572" target="_blank" >https://is.muni.cz/repo/1459476/ICEI-2018_Proceedings.pdf#page=1572</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Food quality perception in the context of product origin in European Union countries: A study of generation Baby Boomers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on food quality perception in the context of product origin in European Union countries from the perspective of Baby Boomers generation. Its aim is to discover whether consumers of this generation consider food product origin as an indicator of product quality, to analyse the role of product origin in their purchase decision, to identify preference for product origin, to compare perceived quality of products originating from the Czech Republic or other European Union countries, and to identify European Union countries associated with high-quality and low-quality food. Theoretical background is related to impact of country of product origin on product quality perception, also generation Baby Boomers is characterized. In empirical part, the results of research study are presented. A total of 206 Baby Boomers respondents in the Czech Republic were interviewed. Chi-square test was undertaken to determine whether the way how consumers perceive the food quality and origin depends on their socio-demographic characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Food quality perception in the context of product origin in European Union countries: A study of generation Baby Boomers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on food quality perception in the context of product origin in European Union countries from the perspective of Baby Boomers generation. Its aim is to discover whether consumers of this generation consider food product origin as an indicator of product quality, to analyse the role of product origin in their purchase decision, to identify preference for product origin, to compare perceived quality of products originating from the Czech Republic or other European Union countries, and to identify European Union countries associated with high-quality and low-quality food. Theoretical background is related to impact of country of product origin on product quality perception, also generation Baby Boomers is characterized. In empirical part, the results of research study are presented. A total of 206 Baby Boomers respondents in the Czech Republic were interviewed. Chi-square test was undertaken to determine whether the way how consumers perceive the food quality and origin depends on their socio-demographic characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 3rd part

  • ISBN

    978-80-248-4169-4

  • ISSN

    2571-029X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1571-1579

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    17. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000462093400178