Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The food quality labels: Awareness and willingness to pay in the context of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86095067" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86095067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020647" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020647</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020647" target="_blank" >10.11118/actaun201563020647</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The food quality labels: Awareness and willingness to pay in the context of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with quality labels utilization in the food products sector from consumer point of view and presents the results of research study which was conducted in the Czech Republic by interviewing a sample of 250 respondents selected by quota sampling methods. The study was aimed at analysing the consumers' awareness and perceived credibility of food quality labels, at revealing their willingness to pay a higher price for certified products, and at determining whether significant differences doexist in the way consumers perceive the food quality labels based on their socio-demographic characteristics. The findings revealed a low awareness of food quality labels. A higher level of recognition as well as perceived credibility was proven for national quality labels. As the main problem were identified a poor information about quality labels and lack of confidence that certified products have declared characteristics. Consumers show an interest in getting information about the top

  • Název v anglickém jazyce

    The food quality labels: Awareness and willingness to pay in the context of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with quality labels utilization in the food products sector from consumer point of view and presents the results of research study which was conducted in the Czech Republic by interviewing a sample of 250 respondents selected by quota sampling methods. The study was aimed at analysing the consumers' awareness and perceived credibility of food quality labels, at revealing their willingness to pay a higher price for certified products, and at determining whether significant differences doexist in the way consumers perceive the food quality labels based on their socio-demographic characteristics. The findings revealed a low awareness of food quality labels. A higher level of recognition as well as perceived credibility was proven for national quality labels. As the main problem were identified a poor information about quality labels and lack of confidence that certified products have declared characteristics. Consumers show an interest in getting information about the top

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    647-658

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84930014837