Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generation Y Consumers’ Attitudes to Food Quality Labels in the Czech Republic and the Slovak Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86097805" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86097805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generation Y Consumers’ Attitudes to Food Quality Labels in the Czech Republic and the Slovak Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Over the last decade, preference for higher-quality food is observed. Consumers have become more exacting in their food products choices and they show growing interest in product quality and its certification. The paper is devoted to the topic of branding food products with quality labels and explores the topic from generation Y consumers’ perspective. Members of this generation are the most powerful consumer group, because they have more disposable income than that of any previous generation. The aim of the paper is to identify and compare generation Y consumers’ attitudes toward food quality labels in the Czech Republic and the Slovak Republic with focus at analysing (1) the role of quality labels as indicator of a food quality, (2) quality labels awareness, and (3) perceived benefits of the labels. A total of 379 respondents of generation Y, 221 of Czech and 158 of Slovak were interviewed in online survey. The statistical analysis procedures including Chi–square test and Mann-Whitney U test were performed to discover relations between variables. Finally, the marketing implications of the topic are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Generation Y Consumers’ Attitudes to Food Quality Labels in the Czech Republic and the Slovak Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    Over the last decade, preference for higher-quality food is observed. Consumers have become more exacting in their food products choices and they show growing interest in product quality and its certification. The paper is devoted to the topic of branding food products with quality labels and explores the topic from generation Y consumers’ perspective. Members of this generation are the most powerful consumer group, because they have more disposable income than that of any previous generation. The aim of the paper is to identify and compare generation Y consumers’ attitudes toward food quality labels in the Czech Republic and the Slovak Republic with focus at analysing (1) the role of quality labels as indicator of a food quality, (2) quality labels awareness, and (3) perceived benefits of the labels. A total of 379 respondents of generation Y, 221 of Czech and 158 of Slovak were interviewed in online survey. The statistical analysis procedures including Chi–square test and Mann-Whitney U test were performed to discover relations between variables. Finally, the marketing implications of the topic are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing identity: brands we love – part II : proceedings from the international scientific conference : November 8-9, 2016, Trnava, Slovak Republic

  • ISBN

    978-80-8105-841-7

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    308-318

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405153400031