Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální geografie jako příspěvek k výuce mediální gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33160285" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33160285 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální geografie jako příspěvek k výuce mediální gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka mediální gramotnosti bývá často zaměřena na konkrétní specifická témata jako mediální reprezentace určité události, nástroje propagandy či rozdíly mezi bulvárními a seriózními médii. Stranou zájmu pak ale zůstává, v jaké formě a v jakých obecných tematických rámcích bývá v médiích a především ve zpravodajství prezentován svět a dění v něm obecně, stejně jako jsou opomíjeny faktory, jež podobu "mediálního světa" určují. Příspěvek proto představuje mediální geografii (též geografie zpravodajství, news geography) coby specifickou oblast mediálních studií, jež může zajímavým způsobem rozšířit spektrum témat probíraných při výuce k mediální gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Geography as a Contribution to Media Literacy Education

  • Popis výsledku anglicky

    Media literacy education often focuses on particular, specific topics such as media representation of a particular event, means of propaganda or differences between broadsheet and tabloid media. Thus, some more general problems are left behind - like the way the world itself is represented in the media (and particulary in the news). Therefore, the text introduces the field of media geography (or news geography) as a part of media studies that has the potential to broaden the media literacy education and its topics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z V. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd

  • ISBN

    978-80-7557-044-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    197-208

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Epocha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    27. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku