Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cursing and swearing in education Dutch as a foreign language: a cursing or a blessing?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33160630" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33160630 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    nizozemština

  • Název v původním jazyce

    Scheldwoorden in het NVT-onderwijs: een vloek of een zegen?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Deze bijdrage onderzoekt de rol en het nut van vloeken en scheldwoorden in lessen taalverwerving Nederlands. Het hoofdstuk begint met een taalkundige uitleg over vloeken en schelden, waarna de resultaten gepresenteerd van een onderzoek onder studenten van de Palacký University in Olomouc. In dit onderzoek werd hun gevraagd hun mening te geven over vloek- en scheldwoorden als onderdeel van hun studie Nederlands. In aanvulling op dit onderzoek werd ook aan ervaren docenten Nederlands aan universiteiten in Tsjechië en Slowakije gevraagd of zij vloeken en scheldwoorden in hun lesmteriaal opnemen. Op basis van dit materiaal zal worden bepaald of vloeken en scheldwoorden als een zegen of een vloek voor de taalverwerving worden beschouwd.

  • Název v anglickém jazyce

    Cursing and swearing in education Dutch as a foreign language: a cursing or a blessing?

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution explores the role and usefulness of curse and swear words in language acquisition classes Dutch. It starts with a linguistic explanation of swearing and cursing, after which the results are presented of a survey amongst students at Palacký University in Olomouc, in which they were asked to give their opinion on curse and swear words as part of their studies Dutch. In addition to this survey experienced teachers of Dutch at universities in the Czech Republic and Slovakia were asked if they would incorporate cursing and swearing in their classes. Based on this material will be determined whether curse and swear words can be regarded as a blessing or a curse for language acquisition classes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Taalverwerving Nederlands ter discussie. Een kritisch boek over de taalverwerving Nederlands als vreemde taal

  • ISBN

    978-83-8061-310-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    160-177

  • Počet stran knihy

    181

  • Název nakladatele

    Wydwnictwo KUL

  • Místo vydání

    Lublin

  • Kód UT WoS kapitoly