Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes of Aims of the Czech Compulsory School Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33161296" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33161296 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes of Aims of the Czech Compulsory School Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    All the levels of education that contributes to the development of intellectual capital have changed in the Czech Republic in the last 25 years. This paper focuses on the issue of schools providing compulsory education with the aim to identify how the school management perceives (the change of) functions of schools. The theoretical framework of this paper is the transformation of the curriculum of schools providing compulsory education and the sociological and pedagogical approaches to defining functions (roles, goals) of schools or education. The data were collected by means of a questionnaire for school heads in two regions of the Czech Republic (n=165). The questionnaire is focused on three functions in particular: professionalization, socialization integration and ecological function. On the basis of statistical data treatment, the theoretical model of these functions can be partially supported by the factor analysis as it has fully confirmed the existence of professionalization and ecological function. However, the socialization integration function has been divided into two: socialization and integration. The assessment of the current status of functions of school is proved to be statistically dependent on the ideal concept of functions of schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes of Aims of the Czech Compulsory School Education

  • Popis výsledku anglicky

    All the levels of education that contributes to the development of intellectual capital have changed in the Czech Republic in the last 25 years. This paper focuses on the issue of schools providing compulsory education with the aim to identify how the school management perceives (the change of) functions of schools. The theoretical framework of this paper is the transformation of the curriculum of schools providing compulsory education and the sociological and pedagogical approaches to defining functions (roles, goals) of schools or education. The data were collected by means of a questionnaire for school heads in two regions of the Czech Republic (n=165). The questionnaire is focused on three functions in particular: professionalization, socialization integration and ecological function. On the basis of statistical data treatment, the theoretical model of these functions can be partially supported by the factor analysis as it has fully confirmed the existence of professionalization and ecological function. However, the socialization integration function has been divided into two: socialization and integration. The assessment of the current status of functions of school is proved to be statistically dependent on the ideal concept of functions of schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB13PL021" target="_blank" >7AMB13PL021: Proměny české a polské pohraniční školy poskytující povinné vzdělávání po r. 1989. Komparativní studie.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Images of Intellectual Capital

  • ISBN

    978-1-4438-9706-8

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    168-179

  • Počet stran knihy

    370

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly