Romové očima pedagogů základních a středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162025" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162025 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/16:33162025
Výsledek na webu
<a href="http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/224/241" target="_blank" >http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/224/241</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Romové očima pedagogů základních a středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto článku se zaměříme na to, jaké postoje zaujímají pedagogové působící na základních a středních školách k Romům. Vycházet při tom budeme z výzkumného šetření, které jsme realizovali v průběhu let 2014-2015. V úvodu představíme základní teoretické koncepty, které se vztahují k problematickému pojmu "romství", a následně přiblížíme námi využitou metodologii. Klíčové pro interpretaci našich dat bude, jak samotní učitelé Romy vnímají, jaké vlastnosti jim připisují a jaké jsou jejich osobní zkušenosti s romskými žáky. Předpokládáme, že postoje učitelů mohou ovlivňovat i postoje jejich žáků. Ukážeme, že negativní přístup pedagogů k Romům ve výsledku může na žáky přenášet stereotypní a zkreslené představy o tomto etniku.
Název v anglickém jazyce
The current views on the Roma expressed by Czechprimary and secondary school teachers
Popis výsledku anglicky
In this article, we deal with the topic of attitudes towards the Roma minority expressed by primary and secondary school teachers. We present the findings of our research carried out in 2014-2015. First, we introduce the basic theoretical concepts behind the term "multiculturalism" as well as the broad term "Roma identity". We then describe our methodology and research techniques. In the central part of our paper, we focus our interpretation on the specific ways teachers perceive the Roma minority, such as the ascription of characteristics or traits. Their perceptionis usually influenced by personal experience with Roma students. We presume that the teachers' attitudes can influence the attitudes of their students. We will also show that their negative approach towards the Roma can be transferred on to the students in the form of misrepresentations and stereotyping.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AntropoWebzin
ISSN
1801-8807
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
21-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—