Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Romové očima pedagogů základních a středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162025" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162025 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/16:33162025

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/224/241" target="_blank" >http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin/article/view/224/241</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Romové očima pedagogů základních a středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto článku se zaměříme na to, jaké postoje zaujímají pedagogové působící na základních a středních školách k Romům. Vycházet při tom budeme z výzkumného šetření, které jsme realizovali v průběhu let 2014-2015. V úvodu představíme základní teoretické koncepty, které se vztahují k problematickému pojmu "romství", a následně přiblížíme námi využitou metodologii. Klíčové pro interpretaci našich dat bude, jak samotní učitelé Romy vnímají, jaké vlastnosti jim připisují a jaké jsou jejich osobní zkušenosti s romskými žáky. Předpokládáme, že postoje učitelů mohou ovlivňovat i postoje jejich žáků. Ukážeme, že negativní přístup pedagogů k Romům ve výsledku může na žáky přenášet stereotypní a zkreslené představy o tomto etniku.

  • Název v anglickém jazyce

    The current views on the Roma expressed by Czechprimary and secondary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we deal with the topic of attitudes towards the Roma minority expressed by primary and secondary school teachers. We present the findings of our research carried out in 2014-2015. First, we introduce the basic theoretical concepts behind the term "multiculturalism" as well as the broad term "Roma identity". We then describe our methodology and research techniques. In the central part of our paper, we focus our interpretation on the specific ways teachers perceive the Roma minority, such as the ascription of characteristics or traits. Their perceptionis usually influenced by personal experience with Roma students. We presume that the teachers' attitudes can influence the attitudes of their students. We will also show that their negative approach towards the Roma can be transferred on to the students in the form of misrepresentations and stereotyping.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AntropoWebzin

  • ISSN

    1801-8807

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    21-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus