Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje českých pedagogů k Romům a možnosti jejich změny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577175" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje českých pedagogů k Romům a možnosti jejich změny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentovat výsledky výzkumného šetření mezi pedagogy základních a středních škol, v rámci kterého jsme zjišťovali jejich postoje k Romům. Výzkum, který jsme uskutečnili v letech 2014-2015, byl založen na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod. Výsledky ukazují, že pedagogové mnohdy pohlížejí na Romy skrze stereotypní představy, na jedné straně sdílené společně s žáky, na druhé straně stvrzené vlastní osobní zkušeností s romskými žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech teachers' attitudes towards the Roma and the possibilities of changing them

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of my paper is to present results of a research conducted among elementary and high school teachers. We focused on their attitudes towards Roma minority. This research was conducted between years 2014 and 2015 and was based on combination of qualitative and quantitative methods. The results show that teachers usually view members of Roma minority through the stereotypical looking-glass they share with their non-Roma students and they also confirm these stereotypes through experiences with their Roma students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nová sociálna edukácia človeka IV

  • ISBN

    978-80-555-1560-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    151-157

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov, Slovakia

  • Datum konání akce

    10. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku