Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emanuel Bastl v čele olomoucké opery (1928-1932)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162576" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emanuel Bastl v čele olomoucké opery (1928-1932)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Existenci a vývoj divadelní instituce vždy determinovala momentální politická a zejména hospodářská situace, sociální rozvrstvení obyvatel a posluchačů, vývoj médií i umělecký potenciál země v dané éře. Mimořádně silně se tyto vlivy projevily na přelomu dvacátých a třicátých let v českém olomouckém divadle, které procházelo krizí a následnou transformací. Nejreprezentativnější složka meziválečného divadla, operní soubor, téměř zaniknul, zatímco opereta dosahovala svého vrcholu. Následující text popisuje vývoj operního souboru v olomouckém divadle za vedení dirigenta Emanuela Bastla v letech 1928-1932 a rovněž nastiňuje proměny divadelní instituce v Československu v inkriminované době.

  • Název v anglickém jazyce

    Emanuel Bastl as the Leader of the Opera Ensemble in Olomouc (1928-1932)

  • Popis výsledku anglicky

    The existence and development of the theatre institution had always been determined by the current political and particularly by economic situation, the social stratifi cation of the inhabitants and the audience, by the development of the media as well as by the artistic capacity of the country in the discussed era. These infl uences manifested themselves in Olomouc theatre which was going through the crisis and the consequent transformation at the turn of 1920's and 1930's. The most representative constituent of the theatre in the interwar era, the opera ensemble, was nearly dissolved while the operetta ensemble was at its peak. This text depicts the development of the opera in Olomouc theatre headed by Emanuel Bastl during 1928-1932 and it also considers the overall metamorphosis of the theatre as an institution in Czechoslovakia in the given period.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Olomucensia

  • ISSN

    1212-1193

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December 2016

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    19-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus