Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Meziválečné hudební divadlo v Olomouci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162578" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Meziválečné hudební divadlo v Olomouci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce Meziválečné hudební divadlo v Olomouci se zabývá problematikou divadla nejen jako instituce umělecké, ale také jako instituce společenské, politické a obchodní. Momentální politická a hospodářská situace Československa totiž úzce souvisela s repertoárem a celkovou organizací divadla. Je zde například zachycena proměňující se role reprezentativní národní opery a "pokleslé" operety na pozadí ekonomické krize konce dvacátých let, či návrat k národním hodnotám po Mnichovské dohodě. Práce popisuje jednak komplexní činnosti ředitelů divadla, jimiž byli Jaroslav Stuka-Wilkonský, Antonín Drašar a Stanislav Langer, jednak veškeré aktivity uměleckých šéfů operního souboru tedy Karla Nedbala, Emanuela Bastla a Adolfa Hellera - podává tedy ucelený a plastický obraz fungování prvorepublikového divadla v Olomouci.

  • Název v anglickém jazyce

    The Music Theatre Between the Wars

  • Popis výsledku anglicky

    The work The Music Theatre in Olomouc Between the Wars deals with the questions of the theatre not only as an artistic institution but also as a social, political and business institution. The current political and economic situation in Czechoslovakia was tightly connected with the repertoire and the overall organization of the theatre. For instance the changing role of the national opera and "low-brow" operetta is shown there as well as the return to the national values after the Munich Agreement. The text depicts the complex practice of the directors of the theatre (Jaroslav Sluka Wilkonsky, Antonin Drasar, Stanislav Langer) and the activities of the artistic chefs of the opera ensemble (Karel Nedbal, Emanuel Bastl, Adolf Heller)- therefore it explores in depth the running of the theatre during the First Republic.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5037-7

  • Počet stran knihy

    336

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy