Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Significance of Corporate Identity for new company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33162688" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33162688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2016-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2016-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Significance of Corporate Identity for new company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work aims to find out the current situation and the importance of corporate identity for the company starting in the Czech environment, namely, using literature review on the issue of corporate identity, or articles on this topic in the context of business economics. Simultaneously based on the survey in selected companies on the Czech market. The article points out that the issue of corporate identity no longer be taken only as part of a corporate marketing or above standard, but rather as a comprehensive concept within the company philosophy, which is reflected in the complex functioning of the company itself and in the current competitive environment. It also emphasizes the fact that each firm enters the market with a mission that should permeate all components of the company not only to customers and suppliers, as well as corporate hierarchies, and should be reflected in corporate values. Part will also a comparison with selected foreign firms in similar industries which are selected from the examined companies on the Czech market. The result of which is to determine other possible areas for scientific exploration of the issue.

  • Název v anglickém jazyce

    Significance of Corporate Identity for new company

  • Popis výsledku anglicky

    The work aims to find out the current situation and the importance of corporate identity for the company starting in the Czech environment, namely, using literature review on the issue of corporate identity, or articles on this topic in the context of business economics. Simultaneously based on the survey in selected companies on the Czech market. The article points out that the issue of corporate identity no longer be taken only as part of a corporate marketing or above standard, but rather as a comprehensive concept within the company philosophy, which is reflected in the complex functioning of the company itself and in the current competitive environment. It also emphasizes the fact that each firm enters the market with a mission that should permeate all components of the company not only to customers and suppliers, as well as corporate hierarchies, and should be reflected in corporate values. Part will also a comparison with selected foreign firms in similar industries which are selected from the examined companies on the Czech market. The result of which is to determine other possible areas for scientific exploration of the issue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for Market Use: Our Interconnected and Divided World

  • ISBN

    978-80-87533-14-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    187-193

  • Název nakladatele

    Societas Scientarium Olomoucensis II

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku