Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Winter outdoor trekking: spiritual aspects of environmental education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73578397" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73578397 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15510/17:73578397

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2016.1149553" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2016.1149553</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13504622.2016.1149553" target="_blank" >10.1080/13504622.2016.1149553</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Winter outdoor trekking: spiritual aspects of environmental education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This text deals with the potential spiritual aspects of being outdoors within the framework of non-formal and informal education. The course being examined was organized by the Vacation School of Lipnice – Outward Bound Czech Republic, and the participants in this course made up the research sample. While the research was not directly focused on the spiritual dimension of the human way of being, our analysis of the interviews (n = 12) and the results of the Prague Spirituality Questionnaire (n = 10) indicate a connection between the fortnight spent trekking through the winter landscape and spirituality in terms of the educational potential it has for personal development. The data obtained in the interviews may be structured into the following main semantic fields connected with nature: naturalness, the element of fire, senses, aesthetic perceptions, bad weather, and spiritual dimension. In the questionnaire respondents were inclined to include factors such as ethical enthusiasm, sense of belonging, and deep ecology. The results may be interpreted as suggesting that due to the immediacy of direct experience the two-week-long trekking journey in the winter landscape (snowshoeing and camping in tents) reinforces a dimension of environmental education that surpasses any rational verification and enters the spiritual realms.

  • Název v anglickém jazyce

    Winter outdoor trekking: spiritual aspects of environmental education

  • Popis výsledku anglicky

    This text deals with the potential spiritual aspects of being outdoors within the framework of non-formal and informal education. The course being examined was organized by the Vacation School of Lipnice – Outward Bound Czech Republic, and the participants in this course made up the research sample. While the research was not directly focused on the spiritual dimension of the human way of being, our analysis of the interviews (n = 12) and the results of the Prague Spirituality Questionnaire (n = 10) indicate a connection between the fortnight spent trekking through the winter landscape and spirituality in terms of the educational potential it has for personal development. The data obtained in the interviews may be structured into the following main semantic fields connected with nature: naturalness, the element of fire, senses, aesthetic perceptions, bad weather, and spiritual dimension. In the questionnaire respondents were inclined to include factors such as ethical enthusiasm, sense of belonging, and deep ecology. The results may be interpreted as suggesting that due to the immediacy of direct experience the two-week-long trekking journey in the winter landscape (snowshoeing and camping in tents) reinforces a dimension of environmental education that surpasses any rational verification and enters the spiritual realms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Environmental Education Research

  • ISSN

    1350-4622

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    1-22

  • Kód UT WoS článku

    000390588900001

  • EID výsledku v databázi Scopus