Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethical Aspects of Communication in the Academic Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73579010" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73579010 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/47813059:19510/17:A0000069

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333156997" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333156997</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethical Aspects of Communication in the Academic Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The changes in the academic environment are related to the changes in the organisational culture and subsequently also in communication at universities. Transformation of universities from temples of knowledge into organisations producing qualified workforce and research findings applicable in practice is very important in this process. Changes in the relations and communication among academic staff as well as between the management of universities and their employees are connected with this process too. The presented paper focuses on these relations and communication among academics and between academics and the management of universities in detail. The method of secondary analysis of data collected by means of an organizational climate questionnaire at a teacher training faculty was applied in the article. The analysis of the mentioned data illustrates perception of the management’s communication by the academic staff.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical Aspects of Communication in the Academic Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The changes in the academic environment are related to the changes in the organisational culture and subsequently also in communication at universities. Transformation of universities from temples of knowledge into organisations producing qualified workforce and research findings applicable in practice is very important in this process. Changes in the relations and communication among academic staff as well as between the management of universities and their employees are connected with this process too. The presented paper focuses on these relations and communication among academics and between academics and the management of universities in detail. The method of secondary analysis of data collected by means of an organizational climate questionnaire at a teacher training faculty was applied in the article. The analysis of the mentioned data illustrates perception of the management’s communication by the academic staff.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    81-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85013391668