Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak se čeští řidiči seznamují s pokročilými asistenčními systémy v osobních automobilech?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73580502" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73580502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak se čeští řidiči seznamují s pokročilými asistenčními systémy v osobních automobilech?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokročilé asistenční systémy pro řidiče (ADAS) mohou mít vliv na dopravní bezpečnost – jak pozitivní, tak negativní, pokud řidiči neznají jejich účel a omezení. Cílem této studie bylo zjistit, jakým způsobem se čeští majitelé ADAS o systémech informují, jaké s nimi mají zkušenosti a jak tyto ovlivňují jejich názor na dané systémy. Z výsledků 52 polostrukturovaných rozhovorů vyplývá, že čeští řidiči se o nových technologiích často neinformují předem a tak o mnohých limitech systémů netuší. Nejraději se učí praxí a manuál spíše nečtou, bylo by proto dobré zaměřit se na jejich vzdělávání v oblasti nových dostupných systémů, počínaje informacemi v autoškole.

  • Název v anglickém jazyce

    How do Czech drivers familiarize themselves with Advanced Driver Assistance Systems?

  • Popis výsledku anglicky

    Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) could influence traffic safety – both positively and negatively, if the drivers are not aware about the systems’ purpose and limitations. The present study aims to explore, how do Czech ADAS owners learn about the systems, what their experience is and how does it influence their opinion about selected systems. Based on 52 semi-structured interviews, Czech drivers often don’t look for information about new automotive technologies beforehand and so they don’t know about certain system limitations. They prefer to learn by on-road trial-and-error and usually do not read the user’s manual. Therefore, it would be advisable to focus on their education about new available car systems, beginning with the driving school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000195" target="_blank" >TD03000195: Adaptace člověka na asistenční systémy pro řidiče v motorových vozidlech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    78

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    111-114

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus